Co to jest Google AdWords?

Reklama w dzisiejszych czasach to podstawa rozwoju firmy, poszerzania grona Klientów, oraz zdobycia ugruntowanej pozycji na rynku. Czasy jednak się zmieniają i formy skutecznej reklamy również. Dziś nie wystarczy bilbord przy ruchliwej ulicy, czy spot reklamowy w radiu, aby zostać zauważonym. Żyjemy w czasach, w których życie toczy się w sieci, dlatego skuteczna reklama w Internecie, jest nieodzowną częścią kampanii marketingowej każdej firmy, która chce mieć coś do powiedzenia na rynku.

Jak reklamować się w sieci?

Jest kilka rodzajów promocji w Internecie. Stworzenie firmowej strony www, założenie fan page na portalach społecznościowych czy prowadzenie bloga firmowego, to obecnie podstawowe działania, jakie podejmują firmy, chcąc podnieść swoją pozycję i trafić do jak największego grona odbiorców. Posiadanie firmowego konta na Facebooku, czy prowadzenie bloga firmowego nie gwarantuje, jednak że klienci będą pukać do drzwi od pierwszego dnia ich istnienia. Jest to jednak możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi i promocji, które sprawia, że nasza strona, blog, czy firma będą łatwe do odnalezienia w Internecie.

Google AdWords — co to takiego i jak działa?

Najpopularniejszą oraz najkorzystniejszą obecnie formą reklamy w Internecie jest korzystanie z platformy Google AdWords, umożliwiającej skuteczną i niedrogą reklamę trafiającą do szerokiego grona odbiorców. Na czym polegania kampania AdWords? W skrócie chodzi o to, aby wybrane przez nas słowa były widoczne w wyszukiwarkach na jak najlepszej pozycji. Reklamy AdWords wyświetlają się w wyszukiwarkach oraz na współpracujących z Google portalach takich jak YouTube, czy kliencie poczty elektronicznej Gmail. Reklama w Google AdWords umożliwia reklamę tekstową, graficzną oraz wideo. Decydując się na wdrożenie kampanii AdWords, wybieramy słowa, na jakie w wyszukiwarce ma pojawiać się nasza reklama, płatność za reklamę jest uzależniona od popularności wybranego słowa. Przed rozpoczęciem kampanii odbywa się licytacja, ten zleceniodawca, który zaoferuje najwyższą stawkę za dane słowo, będzie miał pierwszeństwo w pojawianiu się reklamy. Reklamy Google AdWords nie są nachalne i niewiele różnią się od standardowych wyników wyszukiwania, dlatego mają większą skuteczność i przychylność wśród odbiorców.

Ile kosztuje kampania AdWords?

Cena kampanii reklamowej Google AdWords to najczęściej pojawiające się pytanie wśród potencjalnych zleceniodawców. W tym miejscu Google AdWords ma ogromną przewagę nad konkurencyjnymi formami reklamy, ponieważ umożliwia skuteczną reklamę za niewielką cenę. Tak naprawdę to zleceniodawca ustala budżet, jaki chce przeznaczyć na reklamę i ma nad nim pełną kontrolę. W każdej chwili może go zwiększyć lub zmniejszyć. Ponadto zlecając kampanię AdWords mamy możliwość dokładnego dopasowania targetu, do jakiego chcemy trafić, na podstawie wytycznych, reklamy będą wyświetlane odpowiedniej grupie odbiorców.

Płatność za reklamę w Google AdWords odbywa się na zasadzie Pay Per Click — co oznacza, że nie płacimy za ilość wyświetleń reklamy, tylko za to ile razy użytkownicy w nią kliknęli. Cena kliknięcia zależy od popularności zdeklarowanego słowa i może wynosić od kilkudziesięciu gorszy do kilku czy kilkunastu złotych za słowo. To zleceniodawca określa jaki dzienny budżet przeznacza na reklamę, może również dokładnie określić wybrane godziny wyświetlania oraz obszar, dzięki czemu jego reklama będzie miała jeszcze większą skuteczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *