Co wpływa na pozycjonowanie strony w Google?

Od czego zależy pozycja w Google? Co wpływa na pozycjonowanie? Są to odwieczne pytania osób, które zajmują się pozycjonowaniem stron. Nawet jeśli nie zajmuejsz się pozycjonowaniem to warto wiedzieć na czym to polega i dlaczego jedne strony są wyżej niż inne.

Czynników wpływających na pozycjonowanie jest dużo, a co jakiś czas usłyszeć można o zmianach czy aktualizacjach wpływających na ustalanie rankingu Google. Według Google na pozycje w wyszukiwarce wpływa ponad 200 czynników rankingowych. Wielu ekspertów podejrzewa, że ta liczba jest być znacznie większa. Chociaż nigdy nie dowiemy się w 100% jak działa algorytm Google to poniżej przedstawiamy najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycjonowanie strony Google.

Dobra domena czynnikiem rankingowym Google

Wiadomo, iż różne wydarzenia z przeszłości mogą „odbić się czkawką” w teraźniejszości. Jest podobnie z historią istnienia domeny. Rozpatrując historię domeny trzeba zwrócić uwagę na takie czynniki jak jej wiek, ilość oraz jakość linków i kary. Elementy te łączą się ze sobą – to od nich zależy jakość domeny. Już sam wiek domeny może mieć znaczenie w przypadku pozycjonowania. Tak samo jak wszelkie działania prowadzone w trakcie jej istnienia. Nawet jeśli domena istnieje bardzo długi okres czasu, jednak nie wprowadzano na niej żadnych zmian oraz nie prowadzą do niej żadne linki to nie czyni to jej o wiele lepszą od domeny, która jest zupełnie nowa. Kontrola linków oraz unikanie kar w postaci filtrów i banów to obowiązek przy dbaniu o swoją stronę.

Inną kwestią, która wpływa na pozycjonowanie, związaną z domeną jest jej właściciel i treść na domenie. W sytuacji zmiany właściciela i tematyki domeny doprowadzić można do skasowania historii domeny, czyli usunięcia linków przychodzących, które kierują do domeny. Nowy właściciel będzie musiał zatem budować historię domeny całkiem od nowa. Na pozycję w rankingu też może wpłynąć ukrywanie tożsamości właściciela witryny. Jeśli algorytmy będą podejrzewać stronę o działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki to wówczas zaczną przyglądać się jej działaniom i może to skutkować nałożeniem kary lub usunięciem domeny z indeksu Google.

Słowa kluczowe wpłyną na pozycjonowanie

Kiedy szuka się określonych informacji nikt nie ma ochoty przekopywać całego internetu. Wynik ma się pojawić natychmiast oraz najlepiej by był wartościowy! Słowa kluczowe, które są dobrze dobrane odpowiadają tej potrzebie. Trzeba zwrócić uwagę, iż słowa kluczowe nie tylko powinny występować w treściach samej na stronie. Elementem opisującym stronę jest także jej tytuł czy adres url, definiujący witrynę w internecie. Jeśli dobrze umieścimy słowa kluczowe to mamy szansę na lepsze pozycjonowanie strony.

Treści na stronie internetowej

Wartościowe strony internetowe są bogate w treści. Jednak aby przekładało się to na pozycjonowanie trzeba zadbać, aby były one wysokiej jakości. Trzeba pamiętać o takich rzeczach jak ortografia i poprawność gramatyczna. Podstawą jest też tworzenie treści oryginalnych. Duplikowanie czy powielanie treści może źle wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Trzeba pomyśleć o treściach uzupełniających, które uatrakcyjnią stronę i zapewnią użytkownikom inne niezbędne informacje, a przez to zatrzymają ich na stronie. Aktualizacja jest istotna przy publikowaniu treści. Treści aktualne są faworyzowane oraz mogą stanowić element, który pozwala na wygranie z konkurencją w przypadku słów kluczowych dla których aktualność jest istotna.

Optymalizacja techniczna

Trzeba pamiętać o optymalizacji elementów strony. To czy strona się poprawnie indeksuje powinno być pierwszym sygnałem przy monitorowaniu strony. Kolejnymi będą szybkość ładowania strony. Nie tylko użytkownicy zwracają na to uwagę, ale też czas wczytywania się treści oceniany jest przez wyszukiwarki. Trzeba zadbać także o dostosowanie strony do ekranów urządzeń mobilnych czyli tabletów i telefonów komurkowych. Jest to niezwykle ważne od kiedy Google wprowadziło Mobile First Index i wpływa bardzo istotnie na pozycjonowanie strony. Istotnym elementem jest również optymalizowanie grafik. Odpowiedni rozmiar grafiki czy nazwa grafiki oraz stosowanie atrybutu ALT są czynnościami, które powinno wykonywać się automatycznie.

Linki

Zdobywanie linków to codzienne zajęcie osób, które zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron. Jest kilka szczegółów, na które warto zwrócić uwagę, jeśli nie chcemy zaszkodzić naszej stronie w rankingu. Przede wszystkim musimy umieszczać linki tylko i wyłącznie na stronach wysokiej jakości. Najlepiej jeśli te strony są odwiedzane przez innych ludzi. Im bardziej popularna strona tym większą wartość powinien mieć link z takiej strony.

Także wewnętrzne linki są istotne. Dzięki nim roboty Google swobodnie mogą poruszać się po naszej stronie. Dodatkową rzeczą o której trzeba pamiętać jest linkowanie do najbardziej istotnych podstron ze strony głównej.

Podsumowanie – co wpływa na pozycjonowanie

Ilość czynników rankingowych jest duża! Dodatkowo nie wszystkie są jawne, natomiast pełna lista jest strzeżonym sekretem Google. Warto śledzić wiadomości o tym, co ma wpływ na pozycjonowanie od Google oraz z branży SEO, natomiast badanie stron z uwzględnieniem najważniejszych czynników powinno stać się nawykiem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *