Google Search Console – co to jest i do czego służy?

Jeżeli poważnie myślimy o założonej przez nas stronie internetowej i zarządzaniu nią w zastosowaniach biznesowych i profesjonalnych, koniecznością będzie poznanie narzędzi, pozwalających na jej dokładną analizę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jednym z nich jest Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools). Wyjaśniamy, czym jest Google Search Console, do czego służy i w jaki sposób warto wykorzystać to narzędzie w procesie pozycjonowania strony internetowej.

Google Search Console – bezpłatne narzędzie, dzięki któremu zyskamy dostęp do analizy danych naszej witryny

Google Search Console to bezpłatna konsola udostępniana przez firmę Google, dzięki której zyskujemy dostęp do kompleksowej analizy danych Google na temat naszej witryny. Na podstawie tego narzędzia otrzymujemy pełną wiedzę na temat pozycji strony w wyszukiwarce. Co ważne, nie tylko wskazywane są problemy i elementy, które wymagają poprawy, ale i od razu otrzymujemy sugestię rozwiązania.

Skuteczne monitorowanie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania Google oraz kliknięć do strony

Korzyści, które możemy zyskać, decydując się na korzystanie z konsoli Google Search Console, wiążą się przede wszystkim z możliwością skutecznego monitorowania strony w wynikach wyszukiwarki Google oraz tego z jakich słów kluczowych użytkownicy wchodzą na naszą stronę internetową. Całościowy przegląd zapytań i informacje o wejściach z konkretnych słów kluczowych sprawiają, że konsola Google Search staje się bardzo skutecznym narzędziem w marketingu internetowym. Co więcej, dzięki korzystaniu z Google Search Console możemy kontrolować czy na naszej stronie nie mamy problemu ze złośliwym oprogramowaniem.

Usługa Search Google Console – dla kogo?

Konsola Google Search to narzędzie, z którego z powodzeniem korzystać mogą zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy-hobbyści, zainteresowani rozwojem swojej strony internetowej. Chętnie jest wykorzystywana zarówno przez właścicieli poszczególnych witryn, jak i web-masterów i specjalistów SEO. W szczególności jednak usługa Google Search Console może być przydatna w przypadku reklamy internetowej. Ogromnym sukcesem może zakończyć się wykorzystanie danych uzyskanych poprzez Google Search Console na przykład w kampanii reklamowej AdWords. W ten sposób będziesz mieć pewność, że nie zmarnujesz pieniędzy zainwestowanych w reklamę – przekaz dotrze do starannie dobranej grupy docelowej, która faktycznie może być zainteresowana konkretnym produktem lub usługą.

W jaki sposób rozpocząć korzystanie z narzędzi Google Search Console?

Rozpoczęcie korzystania z usługi Google Search nie wiąże się z żadnymi kosztami i nie jest skomplikowane, choć aby w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia, potrzebna będzie pewna wiedza z kilku dziedzin: tworzenia stron internetowych, pozycjonowania, analizy danych i marketingu. Na początku będziemy musieli zalogować się przy pomocy naszego konta Google. Drugim krokiem będzie dodanie naszej strony w usłudze. Po wpisaniu adresu konieczne będzie potwierdzenie, że rzeczywiście jesteśmy właścicielami danej witryny. Możemy uczynić to na kilka sposobów, takich jak wykorzystanie specjalnego pliku przez serwer z domeną, użycie kodu Google Analitics czy dodanie specjalnego tagu w sekcji head strony.

Po zweryfikowaniu naszych uprawnień do zarządzania stroną możemy już rozpocząć korzystanie z narzędzi webmasterskich oferowanych przez Google Search Console. Od razu widzimy najważniejsze statystyki, takie jak liczba wejść poprzez wyszukiwarkę Google, a także ogólne informacje dotyczące stanu witryny i ewentualnych błędów w indeksowaniu. Informacje te mogą pozwolić nam skutecznie zaplanować kampanię marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *