Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? I czym właściwie jest pozycjonowanie? Każda witryna może znaleźć się w najwyższych wynikach wyszukiwania jeśli tylko odpowiednio zoptymalizuje kod html, użyje słów kluczowych, zadba o warstwę edytorską i kilka innych aspektów. Silna konkurencja i dynamika rozwoju świata internetu powoduje jednak, że pozycjonowanie warto zlecić specjalistycznej firmie lub agencji marketingowej. Jest to działanie długofalowe i kosztowne, ale w ostatecznym rozrachunku – satysfakcjonujące. Twoja usługa może znaleźć się już na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jaką cenę trzeba za to zapłacić?

Pozycjonowanie za 50 zł czy 5000 zł?

Na rynku nie brakuje pozycjonerów, którzy wyceniają swoje usługi na 50 zł miesięcznie. Są to niestety firmy, które stosują nieuczciwe, nieskuteczne, a nawet karalne praktyki. Google od kilku lat uważnie śledzi i rozgranicza pozycjonowanie stron internetowych na te, które spełniają normy i na te, które oszukują. Tanie usług pozycjonowania polegają na umieszczaniu linków do strony internetowej twojego przedsiębiorstwa za pomocą programu w dowolnym miejscu internetu. Gdzie tylko jest taka możliwość – niezależnie od tematu i jakości strony. Najczęściej są to strony na których jest masa podobnych linków dodanych za pomocą programu. System Google odbiera to jako nieuczciwe polecenie i nienaturalny wzrost popularności strony, co oczywiście jest zgodne z prawdą. Czasami podbija miejsce w wyszukiwarce, ale po pewnym czasie orientuje się, że złamano zasady co skutkuje obniżeniem pozycji i ograniczeniem możliwości pozycjonowania danej strony w przyszłości.

5000 zł miesięcznie za pozycjonowanie strony w Google jest kwotą bardziej realną i wiarygodną. Średni koszt takich usług wynosi jednak trochę mniej – między 1000 zł a 3000 zł miesięcznie. Przy nawiązywaniu współpracy nie podpisuje się jednak umowy miesięcznej – takie pozycjonowanie nie ma sensu. Efekty widoczne są zazwyczaj dopiero po upływie kwartału, a czasem pół roku, dlatego praca przy pozycjonowaniu jest perspektywą długofalową. Wynika to głównie z silnej konkurencji i ciągłej walki o miejsce w rankingu. Oprócz zdobycia szczytu trzeba jeszcze zawalczyć o utrzymanie się na nim.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie drogie?

Klienci często zastanawiają się dlaczego współpraca z pozycjonerami jest taka droga. Wynika to głównie z dużej ilości pracy, konieczności wykonywania skomplikowanych analiz algorytmu Google, używania drogich narzędzi do pozycjonowania oraz ze stawki godzinowej pracownika. Wynosi ona średnio około 100 zł za godzinę – w zależności od doświadczenia i zbudowanego portfolio. O cenie decyduje też długość posiadania witryny powierzonej firmie – im więcej ma już lat, tym lepiej. Długoletnie strony internetowe wzbudzają w systemie Google większe zaufanie, co oznacza, że proces wdrażania zmian idzie znacznie szybciej. Liczy się też oczywiście branża – jeżeli prowadzimy sklep z zegarkami i zależy nam, żeby po wpisaniu hasła „zegarki” nasza strona pojawiła się wysoko, poddani zostajemy konfrontacji z dużą konkurencją. Podsumowując: im bardziej ogólne i konkurencyjne słowa kluczowe chcemy dopasować do witryny, tym większe koszty pozycjonowania trzeba ponieść.

Jak wybrać najlepszą usługę SEO?

Przed określeniem kosztów i nawiązywaniem współpracy warto upewnić się, że w ofercie pozycjonera znajdują się takie kwestie jak:

  • Przedstawienie planu strategii, dostosowane do konkretnej strony internetowej.
  • Akcentowanie optymalizacji strony pod względem użycia frazy kluczowej.
  • Instalacja i kontrola narzędzi statystycznych tj. np. Google Search Console, Google Analytics.
  • Edycja kodu HTML.
  • Pisanie lub pozyskiwanie tekstów zapleczowych.
  • Możliwość wypowiedzenia umowy w każdym momencie.
  • Raporty z wykonywanych prac oraz wykonanych linków dla danej strony.

Wymienione działania są podstawą dobrej współpracy przy pozycjonowaniu każdej platformy. Niezależnie od tego czy nasza strona jest minimalistyczną wizytówką przedsiębiorstwa czy systematycznie prowadzonym blogiem, zwiększenie zasięgu poprzez pracę pozycjonerów jest niezbędne aby strona uzyskała widoczność w wyszukiwarce Google. Dzięki temu możemy pozyskiwać klientów, budować sieć kontaktów i osiągać kolejne, postawione przez siebie cele. Obecność w Internecie nie jest już dzisiaj żadnym przywilejem, ale koniecznością. Dbałość o pozycję w Google to dla odbiorców dowód profesjonalizmu i wiarygodności. Kilka tysięcy złotych wydane miesięcznie na pozycjonowanie można nazwać inwestycją w wizerunek, zasięg i korzyść finansową jednocześnie – nawet jeśli przez pierwsze tygodnie nie widać żadnej różnicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *