Jak działa reklama Google Ads w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną i potężną wyszukiwarką internetową. Przeglądając wyniki wyszukiwania, można często napotkać się na różnego rodzaju reklamy. Ich pojawienie się to zasługa usługi Google Ads (dawniej AdWords). Reklama za pośrednictwem Google Ads jest wysoce skuteczna jednak aby tak było – trzeba wiedzieć jak sprawić aby trafiała do sprecyzowanego grona odbiorców określonego produktu czy usługi. Jak działa reklama w wyszukiwarce Google?

Jak działa Google Ads?

Algorytm reklam Google Ads w wyszukiwarce opiera się głównie na wykorzystaniu słów kluczowych. Reklamodawcy ustalają wcześniej listę fraz, które są najbardziej odpowiednie dla oferty ich firmy. Słowa kluczowe to frazy, które potencjalny klient wpisuje w okienko wyszukiwarki. Najczęściej są to dwa, trzy słowa (tzw. frazy long tail), po wpisaniu których, liczy na znalezienie tego czego szuka. Dopasowanie odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważne. Dzięki ich właściwemu doborowi, jest większa szansa, że potencjalny klient trafi na reklamę i ofertę firmy.

Na skuteczność Ads wpływają, między innymi, następujące czynniki:

  • Wybór odpowiedniego słowa kluczowego
  • Skuteczny tekst reklamy w Google dla wyszukiwanego hasła
  • Współczynnik klikalności (CTR)
  • Wynik Jakości (podawany w sakli od 1 do 10) – można sprawdzać go dla każdego z użytych fraz kluczowych

Każda z wyświetlanych reklam w wyszukiwarce Google bierze udział w swego rodzaju aukcji. W zależności od wyniku jakości i ustalonej stawki za jedno kliknięcie, reklama jest hierarchizowana. Im wyższa stawka i większy nakład finansowy – tym większe prawdopodobieństwo, że reklama będzie widoczniejsza.  Samo działanie algorytmu Google Ads niezwykle skomplikowane. Wiele osób krytykuje je również za pewnego rodzaju loterię, ponieważ tak naprawdę nie ma stuprocentowej gwarancji na priorytetowe wyświetlanie treści, mimo spełnienia wszystkich kryteriów. W przypadku braku wyświetlania reklamy w wyszukiwarce można spróbować podjąć działania zaradcze. Jednym ze skutecznych sposobów jest dokładna weryfikacja słów kluczowych zawartych w udostępnionych treściach. Być może ich zmiana i optymalizacja pozwoli na trafniejsze dopasowanie do tego – czego wyszukują klienci? Można również rozważyć delikatne podniesienie stawki za jedno kliknięcie i obserwować czy ma to wpływ na ostateczne wyniki kampanii. Uczciwym rozwiązaniem jest naliczanie kosztów w stylu PCC – pay per clik. Oznacza to, że jeśli reklama nie będzie wyświetlana przez użytkowników – przedsiębiorca nie poniesie za nią kosztów

Koszty reklamy w Google Ads

Koszt reklam Google w wyszukiwarce zależy od wielu czynników, w tym od konkurencyjności słów kluczowych i branży, lokalizacji geograficznej, jakości kampanii reklamowych i innych czynników. Stała analiza, optymalizacja strony docelowej i uwaga poświęcana Google Ads są wymagane, aby reklama w Google była jak najbardziej dochodowa.

Koszt jednego kliknięcia w reklamę nie jest określony. Jego cena uzależniona jest od rodzaju słowa kluczowego. Niemniej jednak średnia cena kliknięcia w Google Ads wynosi od zaledwie paru groszy do nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych. Średni koszt kliknięcia z wykorzystaniem popularnych słów kluczowych to średnio 1-2 złote. Odpowiednio dopasowana strategia kampanii reklamowej jest w stanie przynieść niezwykle rentowne wyniki. To ile na początku zainwestuje się w reklamę gogle pozostaje nie bez znaczenia. Wysoki budżet jest równoznaczny z lepszymi osiągami w zakresie widoczności reklamy w Google. Jednak nie oznacza to, że przedsiębiorcy z ograniczonym, skromniejszym budżetem nie otrzymają benefitów z prowadzenia kampanii reklamowej. W takim wypadku, po prostu jej wyniki mogą nie być tak spektakularne.

Czy warto inwestować w reklamę Google Ads w wyszukiwarce?

Reklama Google Ads w wyszukiwarce Google ma sporo zalet. W porównaniu do innych rynkowych rozwiązań jest dość ekonomicznym i przy tym jednocześnie skutecznym rozwiązaniem. Udostępnia również możliwość targetowania materiałów reklamowych. Google Ads jest intuicyjne w obsłudze i daje użytkownikowi pełną kontrolę nad wyświetlaniem reklam uwzględniając nawet określona lokalizację. Dzięki zastosowaniom w algorytmach słów kluczowych, reklama w Google trafia tylko do osób z grupy docelowej przedsiębiorcy. Osoby, które nie są biegłe w tematyce reklam Google mogą zlecić prowadzenie kampanii specjaliście Google Ads, który z pewnością wykorzysta budżet reklamowy znacznie efketywniej osoba bez wiedzy i doświadczenia w temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *