Jak wybrać właściwe słowa kluczowe do reklam Google Ads?

Wielu osobom wydaje się, że wybór odpowiednich słów kluczowych do reklam Google Ads  jest zadaniem skomplikowanym. Tymczasem już po kilku godzinach pracy można zauważyć pewne prawidłowości i zasady, którymi należy się w tym przypadku kierować. Jak wybrać słowa kluczowe do kampanii Google Ads? O tym poniżej!

Słowa kluczowe – jak je wybierać?

Słów kluczowych nie należy oczywiście wybierać losowo. Warto posłużyć się odpowiednim oprogramowaniem. Najbardziej podstawowy to Planner Słów Kluczowych Google dostępny po zalogowani do kampanii Google Ads. Jeśli kampania jest jeszcze nie uruchomiona, przedstawia on przybliżone wartości. Po wpłaceniu pieniędzy i uruchomieniu kampanii można uzyskać o wiele więcej dokładnych danych. Co ciekawe, inne programy dostępne na rynku w większości również czerpią informację z wspomnianego Planera Google słów kluczowych. Uzyskiwane dane są więc podobne.

W Google Keyword Planner należy wpisać przykładowe słowa kluczowe bądź adres danej strony www. W ten sposób można uzyskać nawet kilkaset propozycji słów kluczowych, z których trzeba wybrać najlepsze dla siebie.

Na jakie słowa kluczowe warto postawić?

Wybrane słowa kluczowe muszą być oczywiście trafne. Powinny więc dobrze określać, to co dana strona sprzedaje czy oferuje. Sklepy, które mają w ofercie telewizory LCD powinny się więc reklamować na hasła „telewizor LCD” czy „telewizory LCD”. Na samym starcie nie warto stawiać na słowa zbyt proste np. „telewizory”. Z drugiej strony dobrym pomysłem nie jest wcale bazowanie na hasłach bardzo szczegółowych, gdyż te mogą nie powodować zbyt dużej ilości wyświetleń.

Czasem okazuje się też, że dane słowo kluczowe określa więcej niż jedną rzecz. Wówczas reklama jest nieskuteczna. Warto o tym pamiętać i regularnie sprawdzać w wyszukiwarce popularne hasła. Oprócz tego dość duże znaczenie ma etap zakupu, na którym znajduje się potencjalny klient. Jeśli wpisuje w wyszukiwarkę hasło „telewizor LCD” być może wcale nie chce kupić telewizora, ale dopiero szuka informacji na jego temat. Lepiej więc postawić na hasło „telewizor LCD Kraków”, oczywiście o ile dana firma jest z Krakowa. Wówczas wiadomo, że dana osoba szuka telewizora do kupienia i to w konkretnym mieście.

Cena i ilość wyświetleń

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że ilość wyświetleń nie jest głównym wskaźnikiem, który decyduje o tym, czy dane słowo kluczowe będzie skuteczne czy nie. Jednak na pewno parametr ten dostarcza cennych informacji. Na jego podstawie można wybrane słowa kluczowe odrzucić.

Co ciekawe, w Plannerze znajduje się przykładowa stawka na kliknięcie w określone słowo kluczowe. Można to wziąć pod uwagę podczas planowania swojej kampanii, ale na pewno nie wolno z założenia eliminować haseł drogich. Dobrym pomysłem jest ustalenie na początku swojej maksymalnej stawki za kliknięcie. Google Planner podaje też informacje o konkurencyjności. Dzięki nim można dowiedzieć się jak wiele firm chce wyświetlać się na dane słowa kluczowe. Na ogół najbardziej konkurencyjne są słowa kluczowe to te nastawione typowo na sprzedaż. Niska konkurencyjność to często niska cena, ale i niska skuteczność. Warto o tym pamiętać.

Co wziąć pod uwagę wybierając słowa kluczowe do kampanii Google Ads?

W przypadku firm, które działają lokalnie duże znaczenie ma nazwa miasta umieszczona w słowie kluczowym. Czasem dobrym rozwiązaniem jest uwzględnienie słów kluczowych związanych z daną marką. Ma to szczególnie duże znaczenie wówczas, gdy nie ma dobrej widoczności w wyszukiwarce na nazwę marki. Jeśli widoczność jest dobra, nie ma już takiej potrzeby.

Oprócz tego warto w swojej kampanii dodać też wykluczenia, a więc słowa niepożądane. Są to słowa, które ograniczają wyświetlanie reklam. Doskonałym przykładem jest słowo tani, na które reklamuje się wiele firm. Jeśli dany sklep ma w ofercie wysokiej jakości produkty w wyższych cenach, dobrze jest wykluczyć słowo tani ze swojej kampanii. Wówczas reklama nie będzie wyświetlała się użytkownikom poszukującym produktów niższej jakości, których dany sklep w ofercie nie ma.

Planowanie kampanii w Google Ads

Podczas pracy z Plannerem Google można znaleźć nawet kilkaset słów kluczowych. Warto je więc od razu podzielić na kampanie i mniejsze, tematyczne grupy reklam. Pozwala to potem na łatwiejsze zarządzanie swoim kontem i dobranie do nich skuteczniejszych reklam i stron docelowych.

Tak naprawdę dobór słów kluczowych to dopiero początek pracy. Potem trzeba bowiem regularnie sprawdzać ich skuteczność. Na tej podstawie można zmieniać stawki za kliknięcia, eliminować z kampanii słowa nieskuteczne czy wprowadzać do niej nowe, dodatkowe słowa kluczowe. To skomplikowane tylko na początku. W końcu praktyka czyni mistrza.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *