Jaki budżet przeznaczyć na reklamy w Google Ads?

Ustalenie budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na reklamy Google Ads (dawniej: AdWords) wcale nie jest takim prostym zadaniem. Wiele zależy od naszej lokalizacji, wielkości biznesu, jaki prowadzimy i rezultatów, jakie chcemy osiągnąć.

Jaki jest przykładowy budżet na reklamy w Google Ads?

Przykładowo małe miasta, które z reguły charakteryzują się mniejszą konkurencją, nie będą wymagały tak dużych nakładów finansowych, jak te większe. Szacuje się, że średnio na reklamę trzeba będzie przeznaczyć budżet około 500 złotych miesięcznie. W dużych miastach szacuje się, że minimalnie trzeba przygotować kwotę w granicach 800-1000 złotych miesięcznie, jednak jeśli zależy nam na dobrych rezultatach, musimy być przygotowaniu na wydatek powyżej 2000 zł. Nie oznacza to, że od razu musimy inwestować takie kwoty. Możemy rozpocząć od mniejszej inwestycji w granicach budżetu minimalnego, a później – jeśli zobaczymy pozytywne efekty – zwiększyć budżet na Google Ads.

Im większe firmy i ich popularność, tym większe kwoty wydawane na reklamy Google AdWords. Przedsiębiorstwa znajdujące się w najpopularniejszych branżach, gdzie istnieje duża konkurencja, wydają od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych na kampanię. Jak widać branża, ma tutaj naprawdę duże znaczenie.

Oczywiście powyższe kwoty nie są prawdą objawioną. Na to ile przyjdzie nam zapłacić za kampanię, składa się bardzo dużo czynników. Nie można określić konkretnych kwot.

Podsumowując, na finalny budżet na reklamę w Google Ads składa się między innymi:

  • wielkość miasta,
  • wielkość firmy,
  • sezon,
  • cel, jaki chcemy osiągnąć, przeprowadzając kampanię.

Podejmij decyzję ile możesz wydać maksymalnie na kampanię Google Ads

Przed przystąpieniem do realizacji kampanii koniecznie trzeba ustalić, jaką łączną kwotę chcemy przeznaczyć na reklamę. Tutaj trzeba się dobrze zastanowić jakimi możliwościami finansowymi dysponuje nasza firma. Każda firma powinna jasno określić, jaki budżet maksymalny może zostać zainwestowany w reklamę. Tę kwotę zaleca się potem skorelować z budżetem optymalnym.

Jak wiemy budżet Google Ads, jest tzw. budżetem elastycznym. Im wyższy budżet przeznaczamy na reklamę, tym więcej kliknięć przekierowujących na naszą witrynę zdobędziemy. Nie da się określić konkretnej ceny za kliknięcie Google AdWords. Ponownie mamy tutaj do czynienia z bardzo dużą liczbą czynników. Naszym zadaniem jest tylko ustalenie kwoty maksymalnej, jaką chcemy poświęcić na kampanię.

Tutaj rodzi się kolejny problem. Kwota nie powinna być zbyt mała, ponieważ kampania przestanie być opłacalna. Za mały budżet może spowodować, że:

  • reklama będzie wyświetlana tak rzadko, że nie uświadczymy żadnych efektów kampanii,
  • przegramy z intensywniejszymi reklamami konkurencji – ludzie wybiorą inną firmę,
  • żeby ustalić, czy reklama spełnia swoje zadanie i dokonać ewentualnych poprawek, musimy wyświetlić ją trochę większej grupie użytkowników. Jeśli reklama wyświetli się tylko kilku osobom, nie otrzymamy informacji zwrotnej.

Tym samym nie możemy przesadzić w druga stronę. Jeśli nasza branża nie ma wielkiej konkurencji, to nie ma sensu inwestować ogromnych kwot. Wystarczy optymalny budżet, który przy dobrze poprowadzonej kampanii da świetne rezultaty.

Planner Google – przydatne narzędzie w szacowaniu budżetu

Google zadbało o użytkowników, którzy mają problem z ustaleniem budżetu na reklamę AdWords. Możemy wykorzystać narzędzie Planner Google, który oszacuje maksymalną liczbę wyświetleń reklamy i koszt kliknięcia. W zależności od budżetu, który wpiszemy, te liczby będą się zmieniać. Dzięki temu możemy sprawnie ustalić, jak mniej więcej będzie wyglądała nasza kampania.

Czy warto zainwestować w kampanię w Google AdWords?

Wiele osób zadaje sobie pytanie czy warto wydawać pieniądze na reklamę w Google Ads. Istnieją dwie odpowiedzi na to pytanie. Pierwsza brzmi – nie, jeśli zajmuje się tym osoba, niemająca pojęcia o Google Ads. I druga odpowiedź – tak, jeśli zajmuje się tym osoba, która zna się na rzeczy. Zauważ, że podobnie wygląda to w każdej innej dziedzinie. Czasami warto wydać nieco więcej na specjalistę, ponieważ wtedy zainwestowane pieniądze w reklamę się zwrócą. Gdy robimy reklamę bez wiedzy i doświadczenia, możemy po prostu wyrzucić pieniądze w błoto i tylko się rozczarować. Warto zlecać takie zadania ludziom, którzy z Google Ads mają styczność na co dzień.

Specjalista od reklam Google Ads odpowie ci nie tylko na pytania związane z budżetem danej kampanii. Dowiesz się również, jaką posiadasz konkurencję i czy na obecnym etapie rozwoju firmy, masz szansę z nią konkurować.

Podsumowanie

Budżet kampanii Google Ads jest zależny od bardzo wielu czynników. Na początku warto określić jaką kwotę maksymalną jesteśmy w stanie wydać na reklamę. Ustalając budżet reklamy Google Ads warto skorzystać z pomocy specjalistów w tej branży. Osoby, które nie znają się na funkcjonowaniu reklam tego typu, mogą mieć problem z przeprowadzeniem skutecznej kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *