Pozycjonowanie stron vs AdWords

Jeśli chcemy wybrać najlepszy sposób reklamy w internecie to konieczne jest porównanie różnych możliwości. Jednym z „konkurentów” pozycjonowania stron są reklamy AdWords. Takie reklamy bardzo dobrze sprawdzają się w wielu wypadkach, jednak według naszej opinii w większości sytuacji pozycjonowanie okazuje się lepszym wyjściem.

Porównując pozycjonowanie stron internetowych z płatnymi reklamami w Google, musimy wykonać porównanie na wielu płaszczyznach. Porównanie we wszystkim było by bardzo długie i nudne, dlatego postanowiliśmy wybrać kilka najważniejszych kwestii które przemawiają za każdą z możliwości.

Czynniki na korzyść pozycjonowania:

  • Cena – reklamy AdWords są najczęściej droższe niż pozycjonowanie stron. Jeśli wykonamy dobrze pozycjonowanie to zdecydowanie więcej osób dotrze do naszej oferty za takie same pieniądze.
  • Korzyści długoterminowe – pozycjonowanie z czasem staje się co raz bardziej korzystne, w przeciwieństwie do AdWords. Tutaj ceny ciągle rosną i ciągle pojawia się nowa konkurencja.
  • Stabilność – jeśli wykonamy dobrze pozycjonowanie to nasze pozycje będą długi czas na tych samych miejscach. Niezależnie od budżetu, jak to siędzieje przy linkach sponsorowanych.
  • Zaufanie użytkowników – użytkownicy w Polsce klikają niechętnie w reklamy. Są do nich nastawieni nieufanie. Pomimo iż pozycjonowanie to jest reklama to użytkownicy mają zaufanie do wyników Google i nie postrzegają ich w ten sposób.

Czynniki na korzyść AdWords:

  • Szybkie efekty – w AdWords już po kilku godzinach możemy mieć pierwsze wyniki. Przy pozycjonowaniu musimy czekać kilka tygodni/miesięcy.
  • Trudność uruchomienia kampanii – AdWords to kilka prostych kroków. Przy pozycjonowaniu to często długi czas szukania odpowiedniej firmy która nas nie oszuka w żaden sposób.
  • Szybka zmiana słów kluczowych – w AdWords możemy szybko wybrać słowa które chcemy promować. W pozycjonowaniu to długi proces i nie da się tak po prostu go wykonać.

Podsumowując. Każda z tych możliwości ma swoje plusy i minusy. Mimo wszystko jednak w większości przypadków pozycjonowanie to lepsze rozwiązanie. Do tego w niektórych okresach możemy wspomagać go kampanią AdWords. Czasami jednak pozycjonowanie się zupełnie nie opłaca i trzeba o tym pamiętać wybierając odpowiednią reklamę dla swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *