Rozliczanie pozycjonowania w oparciu o ryczałt

Podczas poszukiwań ofert pozycjonowania stron internetowych to możemy spotkać różne metody rozliczeń. Jedne firmy oferują rozliczenie pozycjonowania w oparciu o wyniki, inne o stałą kwotę ryczałtową. Można spotkać też metody mieszane.

Kilka lat temu główną metodą rozliczeń było rozliczanie za TOP10. Najczęściej płaciliśmy za pozycjonowanie wtedy kiedy nasza fraza była w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Gdy nie było wyników – nie płaciliśmy nic. Dzisiaj gdy wyślemy zapytanie o ofertę do popularnych firm pozycjonujących strony to większość z nich odeśle nam ofertę na pozycjonowanie w oparciu o rozliczenie ryczałtowe.

Obserwując pierwsze kilkanaście firm z branży możemy zobaczyć, że wiele firm które oferowały do niedawna rozliczenie w oparciu o wyniki wykreśliło ten punkt ze swojej oferty. Takie podejście branży jest spowodowane przede wszystkim koniecznością dużych inwestycji w pozycjonowanie, zanim zobaczymy wyniki. Chociaż wydawało by się, że przy rozliczaniu ryczałtowym korzysta tylko jedna ze stron, wiele osób uważa, że jest to lepszy sposób rozliczeń również dla klientów.

Przy pozycjonowaniu z rozliczeniem ryczałtowym klient płaci za proces pozycjonowania pomimo tego, że nie ma jeszcze wyników. Płaci on za pracę którą wykonuje firma. Chociaż wiele osób w takiej sytuacji ma obawy (często słuszne) co do efektów jakie osiągnie firma to dzięki temu klienci zyskują pewien stopień bezpieczeństwa.

Pozycjonowanie za efekt wydawać się mogło idealnym sposobem rozliczeń dla klienta, z tym, że miało ono pewne nieprzyjemne konsekwencje. Często aby pozycjonowanie było opłacalne dla firmy pozycjonującej musiała ona uzyskać szybki efekt. To często wymaga bardziej ryzykownych działań, które narażają Twoją stronę na kary od Google. Warto też wiedzieć, że są różne agresywne metody pozycjonowania stron www w których wysokie pozycje w Google można osiągnąć bardzo szybko, ale efekt takiego pozycjonowania nie jest długoterminowy. W takim wypadku pozycjonowana strona jest wysoko w wynikach kilka tygodni-miesięcy, a później czeka spada i konieczna jest zmiana domeny bądź długa walka o odzyskanie zaufania Google do naszej strony internetowej. Wiele firm pozycjonujących oferujących rozliczenie pozycjonowania w oparciu o efekt świadomie korzystało z takich technik aby uzyskać szybki zwrot z inwestycji. Aby uniknąć takich sytuacji możemy wybrać pozycjonowanie strony w oparciu o ryczałt.

Dzięki pozycjonowaniu w rozliczaniu o ryczałt możemy bez problemu uniknąć tego typu podejścia firmy pozycjonującej. Chociaż niestety stwarza to wiele innych problemów jak np.

  • brak motywacji aby wbić stronę do TOP10
  • marnowanie pieniędzy klienta na nieskuteczne działania

Ważne jest regularnie kontrolowanie postępów w pozycjonowaniu, odpowiedni kontakt z firmą pozycjonującą oraz świadomość działań które firma wykonuje i celów jakie sobie stawia. Taka firma nie powinna być zbyt duża i powinna liczyć się z każdym klientem traktując go indywidualnie i przykładając dużą wagę do każdego zlecenia. Jeśli taka firma będzie kompetentna to nawet jeśli szybko nie uzyskamy wyników to będziemy mogli bez problemu zmienić firmę, a nasza strona powinna ciągle zyskiwać zaufanie i nie być narażona na kary Google, co w perspektywie kilku lat może sprawić że zdobędziemy stabilną i wysoką pozycję w wyszukiwarce Google na trudne i dochodowe frazy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *