Kilka słów o white SEO

W świecie pozycjonerów od dawna toczy się spór o white SEO, co oznacza i czy w ogóle istnieje? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

White SEO to ogólnie przyjęte działania optymalizacyjne zgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Pytanie jest jednak jedno – czy można przeprowadzić skuteczne działania na stronie by nie naruszyć żadnych z wytycznych? To już inna kwestia. Dla małego serwisu, którego celem jest widoczność na lokalne, mało konkurencyjne frazy jest to możliwe do wykonania. Jednak jeśli celujemy we frazy związane z tematyką która jest bardzo dochodowa i posiada dużą konkurencję nie ma takiej możliwości.

Wystarczy przeanalizować kilkadziesiąt trudnych fraz by zobaczyć, że nie ma tam miejsca w ścisłej czołówce na strony, które są tam tylko ze względu na pięknie wykonaną stronę i kilka linków. Do osiągnięcia pozycji niestety musimy w tym wypadku dostosować się do konkurencji, a co z tym idzie zacząć linkować. Nie chodzi tu o spamerskie linki pozyskiwane na szeroką skalę automatami typu Xrumer. Każdy link stworzony przez nas na potrzeby pozycji w Google będzie mógł być uznany za nienaturalny według wyszukiwarki Google.

Działania optymalizacyjne na stronie to jedyny obszar gdzie możemy zrobić coś dla poprawy pozycji w Google bez naruszania wskazówek dla webmasterów. Jeśli chodzi o pozyskiwanie linków to Google nie daje nam zbyt wielkiego pola do popisu, jeśli chcemy mówić o white SEO. Czy w ogóle stosować white SEO? Na to pytanie każdy sam sobie musi odpowiedzieć, moim zdaniem jest to nieopłacalne, a często przereklamowane przez ludzi, którzy nie nadążają za coraz częstszymi algorytmami Google i oferują ten „sposób” pozycjonowania stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *