Specjalista Google Ads – czy warto i ile kosztuje?

Reklama w Google Ads to znakomity sposób na pozyskanie nowych klientów. Rozwiązanie, z którego korzystają największe firmy na rynku, a także te początkujące, które dopiero stawiają pierwsze kroki. Największe marki w branżach o ogromnej konkurencji przeznaczają każdego roku potężny budżet na dobrze przeprowadzoną kampanię w Google Ads. Tutaj jednak pojawiają się pierwsze schody, albowiem reklama reklamie nierówna. Wiele osób decyduje się na przeprowadzenie takiej kampanii na własną rękę. Niestety zwykle nie kończy się to najlepiej.

Czy warto zatrudnić specjalistę w Google Ads?

Temat reklam w Google jest niezwykle skomplikowany. Oczywiście samo włączenie reklam nie stanowi większego wyzwania, jednak skonfigurowanie wszystkiego tak, aby reklama przynosiła możliwie najlepsze wyniki, to już całkiem trudne zadanie. Wiele firm na samym początku nie dysponuje wielkim budżetem, który można przeznaczyć na płatną kampanię. Rozpoczyna się więc cięcie kosztów i reklamami zajmują się osoby, niemające o nich bladego pojęcia. Prowadzi to najczęściej do strat. Źle przeprowadzona kampania nie ma pozytywnego przełożenia na konwersję. Sprzedaż nie rośnie, a co za tym idzie pieniądze wydane na reklamę się nie zwracają. Jak wiadomo bez obrotów, firma nie jest w stanie się rozwijać i zwykle po kilku miesiącach trzeba ją zamknąć. 

Najlepszym wyjściem z sytuacji jest zatrudnienie kogoś, kto się na tym zna. W tym przypadku trzeba zatrudnić specjalistę reklam Google Ads. Taka osoba ma niezbędne doświadczenie i posiada za sobą wiele przeprowadzanych kampanii. Zna się nie tylko na parametrach konfiguracyjnych samych reklam w wyszukiwarce, ale również ma wiedzę z zakresu marketingu. Dzięki temu wie jak trafić do klientów, niezależnie od grupy odbiorców, w której się znajdują. Specjalista może zaproponować przeprowadzenie, chociażby remarketingu. Taka reklama trafi do osób, które już wcześniej były na naszej stronie, wykonały jakąś interakcję, ale nie dokonały zakupu. Tak więc zatrudnienie specjalisty Google Ads, jak najbardziej się opłaca. Jest to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż próba działania po omacku. 

Ile kosztuje specjalista Google Ads?

Oferty specjalistów AdWords są bardzo zróżnicowane. Ceny mniej znanych (i często mniej doświadczonych) specjalistów zaczynają się od 200 zł miesięcznie przy bardzo małych, lokalnych kampaniach i niskim budżecie. Jednak jeśli chcemy zatrudnić kogoś bardziej doświadczonego, a do obsłużenia mamy kampanię sklepu internetowego lub chociaż średniej firmy to należy się spodziewać cen bliższych 1000 zł. Oczywiście pomiędzy mamy szeroki wybór specjalistów w różnych cenach i z różnymi formami cenników. W każdym wypadku wiele będzie zależeć od tego, jak dużej kampanii potrzebujemy.

Wiele też zależy od samej renomy danej agencji lub osoby. Im wyższy prestiż i większe doświadczenie, tym wyższe będą ceny. Jednak wtedy mamy większą pewność, że kampania okaże się sukcesem.

Przeprowadzenie audytu kampanii AdWords zwykle jest jedną z najtańszych usług. Potem wiele zależy od takich czynników jak:

Niestety nie można podać konkretnych kosztów, jakie poniesiemy w przypadku zatrudnienia specjalisty reklam Google. Wpływa na to zbyt wiele czynników. Może się okazać, że konkurencja w branży jest niezwykle mała i przy niewielkim budżecie uda się trafić do wielu odbiorców. Jednak gdy nasza branża posiada optymalną konkurencję, to i pracy będzie więcej, a koszta wyższe. 

Jak wybrać specjalistę Google Ads?

Zanim powierzymy zadanie odpowiedniej agencji lub specjaliście Google Ads, warto zwrócić uwagę na kilka spraw. Przede wszystkim podstawą jest doświadczenie. Jeśli to możliwe warto sprawdzić, jakie kampanie ma do tej pory za sobą dana osoba i jakie były ich efekty. Kolejnym atutem specjalisty Google AdWords jest posiadanie certyfikatu oraz statusu Partnera Google. Google robi co może, aby oferowane przez nich usługi stały na jak najwyższym poziomie. Dlatego też mamy specjalne certyfikaty Google, które można otrzymać za teoretyczną wiedzę i status Partnera Google, który otrzymują specjaliści zarządzający odpowiednio dużym budżetem reklamowym.

Oczywiście niezwykle ważny będzie także pierwszy kontakt. Jeśli piszemy do specjalisty, warto sprawdzić, jak długo trzeba czekać na odpowiedź. W razie nagłych zmian lub problemów, nie chcemy raczej czekać tygodnia na kontakt. Certyfikowany specjalista Google Ads musi nie tylko być dobry w tym co robi ale również poważnie podchodzić do współpracy przy kampanii Google AdWords dla naszej strony internetowej.

Podsumowanie

Zatrudnienie specjalisty Google Ads jest znakomitym pomysłem, jeśli sami nie posiadamy doświadczenia w tworzeniu skomplikowanych kampanii reklamowych. Oszczędzanie w tej materii mija się z celem, ponieważ źle przeprowadzona kampania zakończy się utratą funduszy, które się nie zwrócą. Budżet, jaki trzeba przeznaczyć na specjalistę AdWords, jest bardzo zróżnicowany. Wszystko zależy od oczekiwań, skali w jakiej chcemy działać i możliwości finansowych. Najlepiej przejrzeć kilka ofert, a potem po prostu skontaktować się z wybranymi osobami w celu dokonania ostatecznego wyboru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *