Jakie możliwości daje reklama w Google Ads? Typy reklam w Google Ads

    0
    1399
    rodzaje reklamy

    Google Ads umożliwia szybkie dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Dzięki zaawansowanym możliwościom określenia tego, gdzie ma się wyświetlać reklama, do kogo ma być skierowana oraz jak ma wyglądać, możliwe jest dotarcie do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane ofertą. W praktyce przy umiejętnie zaplanowanej kampanii Google Ads, możliwe jest uzyskanie wysokiego poziomu konwersji przy jednoczesnym zredukowaniu kosztu pozyskania pojedynczego leada.

    Warto wiedzieć, że Google Ads to nie tylko reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Możliwości Google Ads jest znacznie więcej. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze typy reklam Google Ads.

    Typy reklamy w Google Ads:

    Sieć wyszukiwania

    Większość osób mówiąc o reklamach Google Ads, automatycznie myśli o reklamie w wynikach wyszukiwania Google. Jest w tym sporo racji, ponieważ to najpopularniejszy typ reklam stosowany w ramach Google Ads.

    Płatne wyniki wyszukiwania pozwalają na sprecyzowanie konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownikowi wyświetli się reklama. Oczywiście wiele zależy tutaj od wielkości posiadanego budżetu, ustalonej stawki za pojedyncze kliknięcie, konkurencji dla danego słowa kluczowego oraz wyniku rezultatu licytacji w ramach systemu aukcyjnego.

    Linki sponsorowane bywają wybierane jako szybka alternatywa (lub uzupełnienie) dla pozycjonowania, ponieważ reklamy są wyświetlane natychmiast po rozpoczęciu kampanii. Natomiast na efekty pozycjonowania (szczególnie w przypadku konkurencyjnych fraz) należy czekać przez całe miesiące.

    Sieć reklamowa

    Google Ads oferuje możliwość umieszczania reklam w swojej sieci reklamowej. Sieć reklamowa to m. in. wszelkie portale, strony tematyczne, blogi, które (np. w ramach programu AdSense) zarabiają na wyświetlanych na nich reklamach. Ten typ reklamy może być stosowany samodzielnie (“Tylko sieć reklamowa”) lub łącznie z siecią wyszukiwania (“Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową”). Wg danych Google rozszerzenie wyświetlania reklam z sieci wyszukiwania na sieć reklamową zwiększa zarówno konwersję, jak i nakłady na reklamę, średnio o 15%.

    Reklamy produktowe

    Reklamy produktowe są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, jednak mają inną postać niż w przypadku linków sponsorowanych. Ten typ reklam w Google jest skierowany do sprzedawców detalicznych. W ich przypadku po zmianie reklam tekstowych na reklamy produktowe, można liczyć na zwiększenie współczynnika klikalności (CTR) dwu lub nawet trzykrotnie. Wybierając ten typ reklamy, mamy możliwość znacznie łatwiej dotrzeć do klientów, którzy poszukują oferty zakupu konkretnego produktu (są zdecydowani na zakup).

    Zastosowanie tego typu reklam Google wymaga przesłania pliku produktowego do Google Merchant Center. Na jego podstawie są generowane automatycznie słowa kluczowe, na jakie będzie kierowana reklama danego produktu. W związku z tym duże znaczenie ma optymalizacja pliku produktowego oraz ustawień samej kampanii, tak aby reklama była wyświetlana tylko właściwej grupie odbiorców.

    Reklama Wideo

    Reklamy wideo są wyświetlane w serwisie YouTube oraz w sieci reklamowej Google. W przypadku tego typu reklamy obowiązuje model płatności CPV – Cost Per View (płatność za wyświetlenie). Reklamy wideo mogą przybrać jedną z kilku form.

    In-Stream – typ reklamy, który można pominąć po 5 sekundach (lub kontynuować oglądanie). Wyświetlają się przed odtwarzanym wideo, w jego trakcie lub po zakończeniu. Dotyczy filmów zamieszczanych w serwisie YouTube (w tym osadzonych na zewnętrznych witrynach). Reklamy mogą pojawiać się także w grach, aplikacjach i na stronach internetowych w sieci reklamowej Google.

    Istnieje wersja reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia przez widza. Trwają one do 15 sekund.

    Reklamy w przerywniku – polegają na bardzo krótkiej emisji reklamy (maksymalnie 6 sekund), której odbiorca nie może przerwać.

    Out-Stream – wyświetlają się na stronach partnerów Google. Zostały zoptymalizowane pod kątem tabletów i urządzeń mobilnych. Są przeznaczone tylko na ten rodzaj urządzeń.

    Discovery – reklamy wyświetlające się w YouTubie podczas przeglądania serwisu. Mają postać miniatur, po kliknięciu których następuje emisja reklamy czy też filmu z YouTube.

    Kampania promująca aplikację

    Bardzo ciekawy typ reklam, służący do promowania aplikacji. Reklama jest generowana na podstawie np. swojej strony w Google Play. Po jej kliknięciu otwiera się strona ze sklepu z możliwością instalacji lub zakupu aplikacji. Reklamy są wyświetlane w wielu miejscach: wynikach wyszukiwania, w YouTube, w sieci reklamowej Google, na urządzeniach mobilnych w ramach AdMob oraz na portalach zarabiających z programem AdSense.

    Podsumowanie

    Reklamy Google Ads są najpopularniejszym systemem reklamowym w Internecie. Największy wpływ ma na to pozycja giganta z Mountain View, który kontroluje szereg największych serwisów: wyszukiwarka Google, YouTube, Gmail, Google Play. Warto wykorzystać możliwości reklamy Google Ads i dostosować swoją kampanię w taki sposób, aby wyświetlała się we właściwych miejscach, w sposób gwarantujący wysoki poziom konwersji oraz relatywnie niski koszt pozyskania pojedynczego leada. Kluczem do tego jest znajomość swojej grupy docelowej, jej zachowań oraz sposobu spędzania czasu w Internecie.

    No votes yet.
    Please wait...

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here