Na czym polega tworzenia zaplecza SEO?

Biznes prowadzony w sieci wymaga od przedsiębiorcy sporej elastyczności oraz stałej reklamy w sieci. Praktycznie w każdej branży konkurencja jest na tyle duża, że nie wystarczą standardowe formy reklamy internetowej, ale skutecznie zaplanowane kampanie reklamowe obejmujące wiele form reklamy oraz kanałów marketingowych. Jedną z doskonale znanych i skutecznych form reklamy oraz pozycjonowania strony internetowej jest własne zaplecze SEO. Nie każdy jednak wie, jak skutecznie stworzyć takie zaplecze oraz jak wykorzystać je do linkowania i promocji własnego serwisu www. Jednak nic straconego. Z tego artykułu dowiesz się jak stworzyć wartościowe zaplecze SEO oraz jak ustrzec się najczęściej popełnianych błędów.

Na czym polega tworzenie zaplecza SEO?

Na początku należy wspomnieć, że dobre i wartościowe zaplecze SEO nie wygląda jak zaplecze. Pozwala to ustrzec się wpadnięcia w filtr lub nałożenie bana na pozycjonowaną stronę internetową. Nowoczesne zaplecze pozycjonujące to nie tzw. śmieciowe blogi i strony internetowe linkujące miedzy sobą to wartościowe serwisy wnoszące przydatne dla internautów treści związane z reklamowaną stroną lub np. sklepem internetowym.

Tworzenie zaplecza powinniśmy zacząć od wybrania strategii oraz formy promowania i linkowania poszczególnych stron naszego zaplecza. Jedną z bardziej popularnych struktur zaplecza SEO jest piramida. Składa się ona ze stron i blogów różnego poziomu. Do najniższego poziomu zaliczamy strony, które oferują treści najmniej wartościowe, czyli tzw. precle. Nie powinniśmy jednak stawiać na treści bardzo niskiej jakości, a na teksty sensowne i w miarę możliwości dobrze napisane stylistycznie i merytorycznie. Im wyższy poziom naszej piramidy, tym jakość stron oraz treści powinna być wyższa. Na samym szczycie piramidy znajduje się nasza pozycjonowana strona.

W ostatnich latach jednak coraz częściej odstępuje się od popularnych struktur zaplecza SEO na rzecz dobrych jakościowo blogów firmowych oraz stron promujących firmę i jej stronę. Najnowsze algorytmy Google wychwytują linkowanie ze stron słabych jakościowo, co sprawia, że tworzenie typowego zaplecza SEO mija się z celem. Zdecydowanie lepiej stworzyć kilka-kilkanaście stron wysokiej jakości z których nie będziemy bać się linkować bezpośrednio do naszej strony docelowej.

Jak wygląda nowoczesne zaplecze SEO?

Wspomniana wcześniej piramida należy już do przeszłości, jednak jest doskonałym przykładem obrazującym działanie oraz tworzenie zaplecza pozycjonującego. Nowoczesne zaplecza, to np. grupy blogów eksperckich i firmowych. Bardzo często strony wchodzące w skład zaplecza oferują tak samo wysoki poziom treści, jak strona przez nie promowana.

W zapleczu SEO najważniejsza jest treść, a dokładniej jej wysoka jakość. Takie zaplecze niekoniecznie musi linkować bezpośrednio do strony docelowej, chociaż jest to jak najbardziej wskazane. Strona wchodząca w skład zaplecza może także odgrywać rolę składnika budującego świadomość marki wśród klientów.

Budowa zaplecza SEO – od czego zacząć?

Domeny i hosting pod zaplecze

Budowę zaplecza pozycjonującego zaczynamy od wykupienia kilku domen internetowych oraz stworzenia w nich merytorycznych stron internetowych tematycznie połączonych z pozycjonowaną przez nas stroną www. Dobrym wyborem będzie wykupienie hostingu oferującego kilka, a nawet kilkanaście adresów IP w różnych klasach. Mechanizmy wyszukiwarki Google promują strony, które linkowane są z różnych klas adresowych. Jeżeli nie stać nas na tego typu wydatek, to możemy zdecydować się na wykupienie kilku niewielkich hostingów w różnych firmach, co zapewni nam różnorodność adresów IP. Warto tutaj dodać, że według najnowszych praktyk szerokim łukiem należy omijać popularne „hostingi SEO”, które poprzez tzw. złe sąsiedztwo mogą zmniejszyć moc naszego zaplecza.

CMS

Najłatwiejszym w obsłudze systemem CMS, z którego bardzo często korzystają osoby tworzące zaplecze, jest WordPress. Pozwala on na łatwą modyfikację treści oraz szybkie aktualizacje, oraz instalację dodatkowych wtyczek przydatnych podczas pracy z zapleczem. Decydując się na budowę zaplecza, powinniśmy wziąć też pod uwagę funkcjonalność tworzonych stron wchodzących w jego skład. Z uwagi na to, ważne jest dobranie różnorodnych i atrakcyjnych wizualnie szablonów graficznych.

Treści na zaplecze

Najważniejszym elementem naszego zaplecza powinien być content. To on odpowiada za jego jakość oraz pozwala promować naszą stronę docelową. Jego tworzeniem możemy zająć się samodzielnie lub też zlecić to np. na jednym z portali oferujących usługi tworzenia treści. Oczywiście stawiamy na najwyższą jakość tekstów, które wzbogacamy o grafiki podnoszące atrakcyjność naszej zapleczówki. W zapleczu ważne jest także odpowiednie linkowanie i jego różnorodność. W dobrej jakości zapleczach nie powinniśmy przesadzać z ilością odsyłaczy. Stawiamy na ich konkretny przekaz, a nie na nachalne reklamowanie i linkowanie.

Social Media

W nowoczesnych zapleczach SEO warto również zadbać o linkowanie z popularnych portali społecznościowych. Nie jest to konieczne ale na pewno popularny profil na jednym z nich może być doskonałym dopełnieniem naszego zaplecza pozycjonującego. Z social media korzysta miliony osób na całym świecie. Jest to doskonałe i co najważniejsze darmowe narzędzie, które pozwoli nam na dotarcie do tysięcy odbiorców oraz skierowanie ruchu na naszą główną domenę, oraz domeny wchodzące w skład zaplecza. Tutaj także warto zadbać o dobrą jakość treści oraz ciekawe i intrygujące grafiki.

Budując zaplecze do pozycjonowania powinniśmy unikać:

  • niskiej jakości treści oraz odpychających wizualnie szablonów graficznych
  • zbyt dużego linkowania ze stron wchodzących w skład zaplecza
  • linkowania z jednego adresu IP
  • szablonowego podejścia do tematyki tworzenia zaplecza pozycjonującego

Skuteczne zaplecze SEO zawiera:

  • strony z ciekawą i unikalną treścią, która zainteresuje czytelnika
  • różnorodność w przekazie m.in. infografiki
  • różnorodność adresów IP oraz skryptów CMS, z jakich linkujemy

Najprościej rzecz ujmując, nowocześnie zaprojektowane i wdrożone zaplecze pozycjonujące to takie, które nie wygląda jak zaplecze, a strony wchodzące w jego skład mogą istnieć samodzielnie i zainteresować użytkowników internetu ciekawą treścią, która jest tematycznie powiązana ze stroną pozycjonowaną, ale niekoniecznie musi bezpośrednio ją reklamować. Może w subtelny sposób wspominać np. o ofercie danej firmy lub odpowiadać na pytania naszych potencjalnych klientów.

Doskonałym dopełnieniem naszego zaplecza oraz wszystkich działań marketingowych w sieci będzie stworzenie bloga firmowego np. jako subdomena strony głównej. Taki blog może poruszać tematy związane z zainteresowaniami naszych klientów, odpowiadać na ich pytania i jednocześnie linkować do oferty lub podstron serwisu głównego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *