Co to są reklamy Google Ads (AdWords)?

0
3807

Planując działania marketingowe, nie sposób nie uwzględnić reklam Google Ads (dawniej: Google AdWords), które są jednymi z najskuteczniejszych sposobów promocji firmy w internecie. W tym artykule dowiesz się co to jest Google Ads, jak działa i czy warto z skorzystać z tej formy reklamy?

Co to jest Google Ads?

Google Ads to znana pod nazwą Google AdWords, platforma reklamowa firmy Google. Za jej pomocą dowolna firma może wyświetlać swoje reklamy w całym internecie. Dzięki bardzo dużej i precyzyjnej bazie użytkowników w systemie Google, jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów zdobywania klientów internecie. Pozwala ona wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google, obejmującej miliony stron na całym świecie, a także na YouTube, gdzie możemy wyświetlać reklamy wideo i Gmail.

Reklamy w wyszukiwarce Google

W wyszukiwarce Google można wyświetlać reklamy jako tzw. linki sponsorowane czyli reklamy tekstowe. Są one podobne do standardowych wyników wyszukiwania ale posiadają mało widoczny dopisek “Reklama”. Wyświetlają się nad i pod naturalnymi wynikami wyszukiwania. Inną formą są reklamy produktowe czyli miniatury produktów wraz z ich nazwą i ceną.

reklamy Google AdWords a wyniki naturalne SEO

Sieć reklamowa Google Ads

Poza wyszukiwarką, Google Ads umożliwia reklamowanie się w sieci reklamowej składającej się z milionów stron internetowych. Można tam wyświetlać banery i firmy reklamowe, a także reklamy w Gmail. Jeśli gdzieś widzisz baner reklamowy, to najprawdopodobniej jest on właśnie z sieci reklamowej Google Ads.

Dla kogo reklamy w Google Ads?

Reklamy w Google Ads może wyświetlać praktycznie każda firma. Jest to platforma z której z powodzeniem mogą korzystać zarówno małe firmy jak też duże korporacje. Dzięki bogatej liczbie możliwości, większość firm może znaleźć ciekawy sposób na dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Nie oznacza to, że reklama Google Ads jest opłacalna dla każdego. Jest to platforma reklamowa, która daje dużo możliwości ale też trzeba z niej odpowiedzialnie korzystać. Przy złych ustawieniach kampanii można łatwo “przepalić” duże pieniądze na reklamę bez żadnych korzyści.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Dużą zaletą reklam Google jest ich elastyczność. Nie tylko pod kontem kierowania reklam ale też pod kontem ich kosztu. Płatność za reklamę najczęściej odbywa się w modelu “za kliknięcie” (tzw. PPC). Dzięki temu możemy reklamować się praktycznie za dowolną kwotę. Im większa ona będzie tym większy zasięg i efekt będzie miała nasza reklama. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w artykule: Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Jak zacząć reklamę w Google Ads?

Aby uruchomić reklamy wystarczy zarejestrować się w Google Ads i ustawić kampanię. Z pozoru jest to bardzo proste jednak warto wiedzieć, że jeśli zrobimy to bez wiedzy i doświadczenia to mamy duże szansę na niepowodzenie.

Kampania Google Ads jest dużo skuteczniejsza jeśli jest odpowiednio skonfigurowana. Wtedy też ma największe szanse na zwrot z inwestycji. Najlepszym sposobem aby tak się stało jest skorzystanie z usług specjalisty Google Ads, który zrobi dla nas kampanię. Jest to dodatkowy koszt, jednak w większości przypadków bez problemu się zwróci, gdy kampania okaże się skuteczna.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here