Jak działa reklama w Google Ads – najważniejsze informacje

Google Ads to system reklamowy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Obecna nazwa zastąpiła w 2018 roku popularne Google Adwords.

Google Ads pozwala na przeprowadzenie kilku typów kampanii reklamowej, którą można dostosować do oczekiwań klienta na wielu poziomach. I tak typy te można podzielić na następujące kategorie:

  • Sieć Wyszukiwania
  • Sieć Reklamowa
  • Zakupy Google
  • Promocja Aplikacji
  • Wideo

Sieć wyszukiwania czyli reklama w Google

To nic innego jak popularne linki sponsorowane czy płatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Inwestycja w tą kampanię jest tożsama z wyświetlaniem opłaconego wyniku wyszukiwania w formie nagłówka, adresu, opisu i rozszerzenia jako tekst w odpowiedzi na wprowadzenie określonych w panelu Google Ads słów kluczowych. Możliwe jest także wyświetlanie reklamy w serwisach partnerów, które liczone są w setkach.

W ten sposób reklama dociera dokładnie do osób, które szukają w Google usług lub produktów, jakie oferuje reklamowana strona. Budżet takiej kampanii jest elastyczny, oparty o liczbę kliknięć w link, co oznacza, że reklamodawca płaci za efekt. Google Ads dysponuje szeregiem rozwiązań pozwalających dostosować reklamę do potrzeb klienta – np. precyzyjna lokalizacja, wiele opcji dostosowania słów kluczowych, optymalizacja kampanii reklamowej, opcje społecznościowe, korzystanie z list remarketingowych RLSA, rozszerzenia lokalizacji i połączeń, rozbudowane opcje harmonogramów wyświetlania i inne.

Sieć reklamowa Google czyli reklama w całym internecie

Sieć reklamowa, czyli Google Display Network (GDN) to wyświetlanie reklam w formie obrazów, tekstu lub multimediów w wewnętrznej sieci Google (do której należą między innymi Gmail, YouTube, Google Play) i na stronach jego partnerów (popularni wydawcy: Onet, Interia, WP, gazeta.pl, ale także właściciele witryn internetowych – uczestnicy programu AdSense – czerpiący zysk z odwiedzin i oglądania u nich reklam Google). Reklamodawca otrzymuje zasięg ok. 90% internetu, co pracuje na rzecz rozpoznawalności marki. Reklamy są precyzyjnie dedykowane, a kryterium mogą być zarówno słowa kluczowe, tematyka jak i dane demograficzne, lokalizacyjne czy zainteresowania odbiorców. Kryteria te można ze sobą dowolnie łączyć zmieniając zasięg reklamy. Dostępne są gotowe szablony dla reklam oraz pakiet raportów i pozyskiwania danych o skuteczności.

Reklama remarketingowa (śledząca)

Remarketing to wyświetlanie treści użytkownikom, którzy wcześniej trafili na reklamowaną stronę lub skorzystały z promowanej aplikacji. Aby móc skorzystać z tej formy należy utworzyć listy remarketingowe, czyli swoisty spis odwiedzających witrynę lub użytkowników aplikacji.

Kampania taka może być prowadzona tak w sieci reklamowej jak również w sieci wyszukiwania. W pierwszym przypadku oznacza to dedykowanie reklam dla określonych list albo dostosowanie dla nich stawek. W drugiej opcji reklamę taką nazywa się RLSA (Remarketing List for Search Ads). Daje ona możliwość precyzyjnego wskazania grup odbiorców, dostosowania im indywidualnych stawek lub wykluczenia.

Zakupy Google czyli reklama produktowa

To najprościej rzecz ujmując kampania produktowa. Wyświetla użytkownikowi Google reklamę opatrzoną zdjęciem i nazwą produktu, podpisane nazwą i adresem sklepu, ceną i opisem, możliwe jest też dodanie kosztu dostawy. W tym przypadku słowa kluczowe nie są wprowadzanie ręcznie, a generuje je narzędzie Google Merchant Center bazując na informacjach zawartych w pliku produktowym.

Pliki produktowe to listy produktów w sprzedaży, zawierające nazwy, tytuły i opisy, które stanowią podstawę do automatycznego wygenerowania słów kluczowych. Plik podlega optymalizacji, dodawane są niestandardowe etykiety, optymalizowane tytuły i opisy celem wdrożenia wykluczeń, by jak najlepiej doprecyzować odbiorcę reklamy.

Podobnie jak w przypadku linków sponsorowanych reklamy wyświetlane są w serwisach partnerów. Stawki mogą być ustalane na poziomie konkretnego produktu.

Reklama aplikacji mobilnych

Google Ads proponuje promocję pobrania aplikacji poprzez sieć wyszukiwania, sieć reklamową (w tym Google Play) oraz w innych aplikacjach. Reklama przyjmuje formę skłaniającą do interakcji i umożliwia bezpośrednie przeniesienie użytkownika do panelu pobierania aplikacji.

Youtube czyli reklama wideo

Reklama taka opiera się głównie na In-Streamie. Materiały promocyjne pokazywane są dwojako: w formie przerywnika w oglądanych filmach, który trwa do kilkudziesięciu sekund, lub jest możliwy do pominięcia po pięciu sekundach, oraz w wyszukiwarce YouTube. W pierwszej z wspomnianych form możliwe jest także stworzenie banneru oraz reklama produktowa. Rozliczenie takiej reklamy opiera się o liczbę wyświetleń (Cost Per View).

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *