Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych to kompleksowy, długotrwały proces, od którego oczekujemy wymiernych efektów. Mogą one przejawiać się na przykład poprzez widoczność strony w TOP10 bezpłatnych (organicznych) wyników Google lub w ilości dokonywanych konwersji. Chcesz wiedzieć w jaki sposób sprawdzić, czy podjęte przez Ciebie działania przynoszą oczekiwane efekty? A może chciałbyś skontrolować pracę agencji SEO, z którą współpracujesz i upewnić się czy strona jest pozycjonowana? Mamy dobrą wiadomość – istnieją narzędzia, za pomocą których możesz zobaczyć, czy obrana strategia pozycjonowania jest skuteczna, czy może należałoby wprowadzić pewne zmiany, aby podnieść jej efektywność. Możesz korzystać zarówno z bezpłatnych, jak i płatnych rozwiązań, w zależności od tego, czego akurat potrzebujesz. Jeśli chcesz poznać je bliżej koniecznie czytaj dalej. Przygotowaliśmy krótki przewodnik dla początkujących – Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

Poznaj narzędzia, które pomogą Ci sprawdzić pozycjonowanie strony w Google

Koniecznie zapoznaj się z zebranymi przez nas w tym artykule narzędziami, które pozwolą Ci sprawdzić pozycjonowanie strony. Są one niezwykle pomocne, jeśli chcesz sprawdzić, czy strategia pozycjonowania, na którą się zdecydowałeś jest skuteczna.

Google Search Console

To narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić widoczność Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwarki Google, a także wyciągnąć wnioski na temat skuteczności obranej strategii pozycjonowania. Dzięki niemu zyskujesz dostęp do szeregu statystyk np. dotyczących indeksowania serwisu, nałożonych na niego filtrów czy wyświetleń na określone frazy kluczowe. Twoje zainteresowanie powinien wzbudzać w szczególności ten ostatni wskaźnik – rosnący wykres jest dowodem na to, że obrana strategia pozycjonowania jest skuteczna. Platforma ta jest całkowicie darmowa. Jest to niezbędne narzędzie dla każdej osoby chcącej mierzyć pozycjonowanie strony w Google.

Najciekawsze informacje, jakie możesz uzyskać dzięki Google Search Console:

  • ogólna pozycja Twojej strony i jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google,
  • nałożone na witrynę kary oraz filtry,
  • występowanie błędów na Twojej stronie np. błędów związanych z indeksowaniem.

Google Analytics

Jeśli chcesz mieć kontrolę nad pełnymi statystykami wejść użytkowników na Twoją stronę skorzystaj z Google Analytics. To najpopularniejsze narzędzie, zarówno wśród agencji SEO, jak i wśród przedsiębiorców. Pozwala ono na śledzenie: odwiedzin serwisu, dokonywanych przez klientów konwersji itp., a także na generowanie różnego rodzaju raportów. Narzędzie jest bezpłatne dla użytkowników, których strony są odwiedzane rzadziej niż 5 milionów razy w danym miesiącu. Powyżej tego pułapu opłat można uniknąć korzystając z usługi AdWords.

Przydatne informacje, które uzyskasz korzystając z Google Analytics obejmują między innymi:

  • ilość wejść użytkowników z organicznych wyników Google,
  • statystyki dotyczące słów kluczowych, z których dokonywały się wejścia,
  • statystyki najlepiej konwertujących słów kluczowych, a także poszczególnych podstron i produktów.

Narzędzia dzięki którym sprawdzisz czy strona jest pozycjonowana i na jakie słowa kluczowe

Do najpopularniejszych narzędzi, wykorzystywanych między innymi do monitorowania wyników wyszukiwania, należą Senuto oraz SEMSTORM. Oba posiadają szereg funkcji, które można wykorzystać np. do mierzenia pozycji fraz kluczowych, a także widoczności strony w Google. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że oba narzędzia oferują dostęp do naprawdę dużej bazy danych i poza samym monitorowaniem pomogą w usprawnieniu prac nad widocznością strony. Ułatwi Ci także monitorowanie pozycji witryny i określonych fraz kluczowych.

Oba rozwiązania są płatne, jednak jest to inwestycja, którą warto poczynić jeśli jesteśmy na poziomie średniozaawansowanym. Zarówno w przypadku Senuto, jak i SEMSTORM, dostępnych jest kilka różnych pakietów, które możesz dopasować do swoich indywidualnych potrzeb. Jeśli chcesz profesjonalnie monitorować wyniki wyszukiwania to przydadzą Ci się te narzędzia.

Do ich największych zalet należy to, że pozwalają one na ogólne monitorowanie wyników wyszukiwania – nie tylko naszych stron i wybranych fraz, ale także stron konkurencji na ogólnej bazie słów kluczowych. Dzięki temu w prosty sposób zobaczysz na ile i jakich słów kluczowych widoczna jest Twoja strona, bez konieczności ustawiania monitoringu specjalnie na określone frazy. Możesz także sprawdzić na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja i sprawdzić jakie ma efekty, jeżeli chodzi o widoczność, oraz porównać je z Twoją witryną. Senuto i SEMSTORM przydadzą się także, aby zbadać trendy w kwestii fraz w TOP3 i TOP10 wyników wyszukiwania. To wygodna opcja aby ocenić czy strona jest pozycjonowana, tym bardziej, że aby poznać pozycje danej frazy nie musisz ustawiać jej monitorowania, jak ma to miejsce w przypadku zwykłego monitoringu pozycji słów kluczowych.

Narzędzia pozwalające sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google

Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z całej gamy rozwiązań zaprojektowanych do monitorowania pozycji ich witryny na konkretne frazy. Jeśli chcesz sprawdzić na której pozycji jest strona w Google to narzędzia takie jak: Seostation, RankTracker, seo-stat – to tylko kilka propozycji. Większość z dostępnych na rynku narzędzi oferuje bezpłatne użytkowanie (w ograniczonym zakresie), a także możliwość wykupienia płatnej subskrypcji. Pozwalają one na monitorowanie od jednej do kilku witryn oraz kilku, kilkunastu fraz dziennie. Darmowe rozwiązania są idealne dla osób początkujących Dzięki nim możesz poznać różnego rodzaju narzędzia, a także wybrać spośród nich takie, które najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom.

Wiele różnych narzędzi pozwalających sprawdzić pozycjonowanie strony

Na rynku istnieje wiele różnych narzędzi, z pomocą których możesz monitorować i sprawdzić efekty pozycjonowania strony w Google. Na początek warto wypróbować darmowe rozwiązania, szczególnie jeśli jeszcze nie masz doświadczenia. Dzięki temu możesz przetestować różne narzędzia i znaleźć wśród nich takie, które w 100% spełniają Twoje oczekiwania. Z czasem, gdy Twoja wiedza wzrośnie możesz rozważyć wykupienie abonamentu oraz rozpoczęcie korzystania również z płatnych narzędzi. Pamiętaj, że w wielu przypadkach darmowe rozwiązania są równie dobre, co te płatne.

Systematyczność to podstawa

Niezależnie od tego, z jakich narzędzi korzystasz pamiętaj o tym, że systematyczność to podstawa. Aby móc sprawdzać i monitorować pozycjonowanie strony w Google musisz regularnie wykonywać pomiary (pamiętając o ewentualnej sezonowości oraz zmieniających się trendach w branży). Dzięki temu będziesz mógł trzymać rękę na pulsie oraz błyskawicznie reagować na wszelkie zmiany.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *