Pozycjonowanie strony firmowej – czy warto?

Pozycjonowanie strony w Google to proces długotrwały, wymagający przede wszystkim cierpliwości. Google cały czas zmienia algorytm i zawodowi specjaliści SEO muszą dostosowywać się do nowych reguł. Wiele osób zadaje sobie więc pytanie – czy w czasach ogromnej konkurencji na rynku, warto pozycjonować stronę firmową? Czy to w ogóle ma sens i szanse powodzenia?

Pozycjonowanie strony firmowej

Trzeba przyznać, że faktycznie pozycjonowanie strony firmowej nie należy do zadań łatwych. Tak naprawdę to, czy znajdziemy się na pierwszej stronie wyników, jest zależne od palety różnych czynników. Czasami naprawdę ciężko określić, dlaczego Google woli takie, a nie inne wpisy i dlaczego nasz mu się nie spodobał. Oczywiście tutaj z pomocą przychodzą specjaliści, którzy potrafią tak prowadzić stronę, żeby maksymalnie podnieść jej szanse w wyszukiwarce. Całość opiera się oczywiście na wieloletnim doświadczeniu. Można bowiem określić jakie rzeczy działają, a jakich należy się wystrzegać. 

Tym samym warto zauważyć, że pozycjonowanie stron na własną rękę jest często dosyć ryzykownym przedsięwzięciem. Najczęściej za pozycjonowanie biorą się osoby, które jednocześnie muszą zajmować się innymi sprawami związanymi z firmą. Trzeba obsługiwać klientów, odpisywać na maile, aktualizować bazę produktów etc. Kluczową rolę gra tutaj czas. Często zdarza się, że ktoś, chcąc zaoszczędzić, czyta kilka artykułów na temat pozycjonowania i przystępuje do działania. Takie podejście może mieć fatalne konsekwencje. Przez takie działania możemy nie tylko stracić czas, ale również pieniądze. Finalnie i tak trzeba zatrudnić fachowców, którzy będą musieli to potem “odkręcić”, a nie jest to łatwe zadanie. 

Zawsze lepiej pozycjonować stronę firmową

Mimo iż pozycjonowanie jest długim i żmudnym procesem, to jednak stronę firmową powinno się pozycjonować. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – zawsze lepiej zdobyć dodatkowe źródło ruchu, aniżeli odpuścić. Biznes internetowy najlepiej działa wtedy, gdy na stronie jest duży ruch. Możliwości pozyskania ruchu jest kilka. Można próbować używać Social Mediów np. Facebooka. Niestety problem z Facebookiem jest taki, że znacznie ogranicza on zasięgi postów z linkami do witryn. Twórcy popularnego portalu społecznościowego zauważyli, że w aktualnościach coraz więcej jest postów związanych z danymi firmami, stronami czy blogami, dlatego postanowili to zmienić. Obecnie, jeśli chcemy dotrzeć do większej liczby osób, musimy skorzystać z reklamy płatnej. I tutaj właśnie wyłania się największa zaleta pozycjonowania. Ruch zdobyty poprzez wyszukiwarkę Google jest ruchem darmowym i co więcej – zwykle jest to ruch stały. Oczywiście mogą występować wahania w jednym czy drugim kierunku, natomiast zwykle są to niewielkie zmiany. Ruch na stronie to podstawa, jeśli chcemy zwiększyć zarobki. Z czasem powinno dążyć się do stałego powiększania ruchu na stronie. Firma, która się nie rozwija, to tzw. “martwa firma”. 

Nie tylko pozycjonowanie ale również optymalizacja konwersji

Strona firmowa często jest pierwszym wrażeniem, jakie wywołujemy na klientach. Potencjalny klient, wpisując odpowiednią frazę w wyszukiwarce, przechodzi na naszą stronę i zapoznaje się z ofertą. Dlatego poza pozycjonowaniem strony firmowej pod kątem SEO, ważna jest również funkcjonalność strony. Może się zdarzyć tak, że nawet w przypadku posiadania wysokich pozycji w Google, nasza strona będzie nieatrakcyjna – ludzie zaczną natychmiast wychodzić i będą przeglądać niższe oferty. O tym, jak ważny jest wygląd strony i jej treść zapomina często wielu początkujących przedsiębiorców. Szczególnie strona firmowa powinna odznaczać się profesjonalnym designem. Trzeba zadbać o to, by umiejętnie poprowadzić użytkownika przez wszystkie etapy, potrzebne do zakupu usługi. Warto pamiętać również o tym, że sam proces pozycjonowania nie jest jedynym czynnikiem rankingowym. Liczy się również optymalizacja samej witryny. Strona powinna szybko się wczytywać. Wielu klientów automatycznie zamyka daną kartę, gdy strona wczytuje się długo – nawet jeśli jest to pozycja z TOP 3. Ludzie w dzisiejszych czasach oczekują bardzo szybkiego dostępu do informacji. Jeśli coś zbyt długo się wczytuje, mogą pomyśleć, że strona po prostu nie działa.

Podsumowanie

Czy warto pozycjonować stronę firmową? Oczywiście, że tak. Pozycjonowanie to długi proces, który w przyszłości może przynosić firmie naprawdę ogromne dochody. Zawsze lepiej posiadać stronę, która wyświetla się wysoko w wyszukiwarce. W biznesie każde źródło ruchu jest na wagę złota. Niezależnie czy jest to ruch płatny, czy darmowy.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *