Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google – co to jest i na czym polega?

Wizytówki Google Maps to jedna z najlepszych możliwości promocji firmy lokalnej w Gogole. Dobrze wypozycjonowana wizytówka bardzo skutecznie przyciąga klientów. Gdy podczas wyszukiwania pojawią się wyniki wizytówek, przejmują one ok. 75% wszystkich kliknięć z pośród wszystkich wyników wyszukiwania. Dlatego też jeśli posiadamy lokalny biznes to pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google (Google Maps) jest bardzo ważne. Postanowiliśmy pomóc i w tym celu przygotowaliśmy praktyczny poradnik, w którym opisujemy wszystko, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowanie w Google Maps.

Google ocenia strony pod kątem własnych algorytmów. Nie inaczej jest w przypadku Google Maps. Tutaj za najważniejszy czynnik powszechnie uważa się odległość od użytkownika. Google naturalnie zakłada, że poszukując biznesu lokalnego chcemy by był on jak najbliżej nas. Ważna jest też rozpoznawalność biznesu oraz trafność wyniku określonej firmy. Tak więc, aby sprawić, że Twoja firma pojawi się, kiedy potencjalny klient będzie szukał usługi, którą proponujesz, musisz sprawić, aby Google widziało ją za najbardziej adekwatną do zapytania. W jaki sposób możemy to uczynić? O czym pamiętać?

Utworzenie wizytówki Google Moja Firma

Pierwszym krokiem, który musimy podjąć, zanim w ogóle pojawimy się w wyszukiwarce Google, jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jej założenie jest całkowicie darmowe. Jest to dobra informacja, jednak oznacza to, że wszyscy konkurenci również z niej korzystają. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, konieczne jest więc uzupełnienie wszystkich informacji oraz przejście weryfikacji. Co musimy podać przy tworzeniu wizytówki? W pierwszej kolejności następujące dane: nazwa firmy, kategoria, adres, godziny otwarcia, dane kontaktowe oraz co najmniej jedno zdjęcie. Jest to najprostszy sposób, aby pokazać Google, że firma w ogóle istnieje. Pojedyncze utworzenie może jednak nie wystarczyć. Szczególnie jeśli nasza firma mieści się w średnim lub dużym mieście i posiada sporą konkurencję. Konieczne jest regularne aktualizowanie informacji oraz zadbanie o pozostałe ważne kwestie. Pamiętajmy aby uzupełnić wszystkie możliwe pola jak najdokładniej i podać kompletne, rozbudowane i aktualne informacje na temat naszej firmy.

Kategoria w wizytówce Google Moja Firma

W przypadku wyboru kategorii biznesu w wizytówce Google Moja Firma, nie możemy posłużyć się zasadą „im więcej, tym lepiej”. Znacznie lepiej skupić się wiec na głównej kategorii, w której ramy możemy wpisać ogólną działalność firmy.

Optymalizacja wizytówki

Wizytówki Google Moja Firma są bardzo ważne dla pozycjonowania w Google Maps. Dobrze, to już wiemy. Jeżeli posiadasz już wypełnioną i zweryfikowaną wizytówkę, to pora zadbać o jej optymalizację. Pierwszym dodawanym zdjęciem jest zazwyczaj logo, dlatego na późniejszym etapie warto dodać dodatkowe zdjęcia. Możemy wykonać zdjęcia budynku lub ująć moment świadczenia usług. Jeszcze ciekawszą formą promocji jest nagranie filmiku, przedstawiającego wnętrze lub pracę firmy. W przypadku restauracji dobrym pomysłem będzie dodanie godzin otwarcia i jej menu jako zdjęcie, a przy innego rodzaju biznesie na pewno mile widziany będzie cennik.

Wpisy w Google Moja Firma

Wizytówka daje również możliwość dodawania wpisów związanych z aktualnościami lub artykułami blogowymi. Jako że jest to dość nowa opcja, nie wszystkie firmy korzystają z takiego rozwiązania. W Google Moja Firma możemy udostępnić te same materiały co na innych kanałach przekazu, np. mediach społecznościowych. Mamy także opcję publikacji opisów i ofert oraz informacji o wydarzeniach.

Opinie w Google Moja Firma

Kolejnym znakiem o funkcjonowaniu firmy są opinie. Interesujące jest jednak to, że w przypadku pozycji w mapach Google, najważniejszym czynnikiem jest ilość opinii od internautów oraz to, jaki tekst się w nich znajduje, a nie koniecznie sama wysokość oceny. Niektóre przesłanki mówią również o tym, że Google lepiej reaguje na firmy, które odpowiadają na opinie użytkowników. Jak najlepiej zdobywać opinie? Od zadowolonych klientów! Warto pomyśleć o tym jak zachęcić klientów do wystawienia opinii. Gdy będziemy mieć z nimi dobre relacje to z pewnością nie będzie to trudne. Pamiętajmy też, że Google weryfikuje prawdziwość opinii na różne sposoby. Próby kupowania lub własnoręcznego pisania opinii mogą więc nie dać pożądanego efektu.

Reagowanie na działania internautów

Jak jeszcze możemy pomóc sobie w kwestii wizytówek Google Moja Firma? Na przykład poprzez regularne monitorowanie opinii i pytań zadawanych przez internautów. Google ceni aktywność. Poza tym udzielenie takich informacji może bardzo pomóc w nawiązaniu współpracy z kimś, kto już wcześniej przekonał się do wartości naszej strony.

Strona internetowa a wizytówka i pozycja w mapach

Czynnikiem bardzo pomocnym w zdobyciu wysokiej pozycji wizytówki w Mapach Google jest zoptymalizowanie strony internetowej. Powinniśmy ja stworzyć w oparciu o zasady SEO oraz dodać informacje, które pozwolą botom Google na połączenie wizytówki ze stroną internetową. Wiąże się to z przygotowaniem zakładki „o nas” lub „o firmie”, gdzie umieszczone będą te same informacje, co w zakładce oraz mapa z dokładnym adresem.

Zgodność NAP

Przy pozycjonowaniu wizytówki w Mapach Google często spotkamy się z określeniem: NAP. Jest to skrót od: Name, Adres, Phone i w taki sposób określa się wzmianki o naszej firmie w internecie, zawierające właśnie: nazwę firmy, jej adres i telefon. Jest to bardzo często pomijany czynnik, który na ogromne znaczenie dla Google. Oczywiście, że każdy człowiek zrozumie, że „Przedsiębiorstwo ABC” to ta sama firma, co „Przedsiębiorstwo ABC sp.z.o.o” , jednak Google nie widzi takich informacji w taki sam sposób. Tak więc musimy postarać się, aby w każdym miejscu, gdzie ktoś (lub my sami) wspominamy o firmie widniały poprawne dane adresowe. Najlepiej też zapisane w podobny sposób. Jeśli w internecie jest mało wzmianek o naszej firmie to warto to zmienić i dodać ją do popularnych ogólnopolskich oraz lokalnych katalogów firm.

No votes yet.
Please wait...

One thought on “Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google – co to jest i na czym polega?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *