Co to jest i jak działa remarketing w Google Ads?

Pojęcie remarketingu dla wielu osób wciąż pozostaje zagadką. Co prawda od czasu do czasu słowo to gdzieś przewija się między wierszami artykułów w sieci – jednak to za mało, aby zrozumieć jego sens. Czym więc jest remarketing?

Co to jest remarketing w Google Ads?

Remarketing nie jest tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać. Najczęściej jego głównym zadaniem jest wyświetlenie reklamy tym użytkownikom, którzy już pojawili się na naszej witrynie. Najczęściej weszli na stronę, przeczytali kilka artykułów, przeglądnęli parę produktów i wyszli. Remarketing sprytnie przypomina im o odwiedzonej stronie, dzięki czemu jest spora szansa na podniesienie wyników sprzedaży. Kod remarketingowy Google Ads, dodany na danej stronie umożliwia zbieranie informacji dotyczących użytkowników, którzy ją odwiedzają. To bardzo innowacyjne rozwiązanie, które pomaga dotrzeć do osób zainteresowanych usługą. W przypadku zwykłej kampanii reklamowej istnieje nieco mniejsza szansa, że osoba, której wyświetlana jest reklama, będzie nią faktycznie zainteresowana. Remarketing zwiększa te szanse do maksimum.

Na bardzo podobnych zasadach działa reklama “retarget” na Facebook’u. Również wyświetlana jest osobom, które już odwiedziły naszą witrynę.

W jakim celu stosuje się kampanię remarketingową w Google Ads?

Odpowiedź na to pytanie została po części udzielona powyżej, jednak warto rozwinąć temat. Trzeba pamiętać, że użytkownicy internetu są codziennie wręcz bombardowani różnymi rodzajami reklamy. Niemal każde miejsce w internecie, które odwiedzają, wyświetla reklamy. Przy tak dużej ilości banerów, bardzo ciężko zwrócić uwagę danego użytkownika. Takie zjawisko nazywane jest często “banner blindness”. Odbiorcy stają się odporni na przekaz i nie zwracają na niego uwagi. Tutaj właśnie z pomocą przychodzi remarketing w Google Ads. Taka kampania dociera do osób, które już kiedyś w przeszłości zainteresowały się naszą usługą. Dzięki temu mamy niemal pewność, że osoby, które zobaczą reklamę, będą chciały w nią kliknąć. W ten sposób można zwiększyć sprzedaż.

To jednak nie koniec zalet remarketingu. Jego wielkim atutem jest również zmniejszenie kosztu dotarcia do odbiorcy. Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że kampanię przeprowadza zespół fachowców z doświadczeniem. Wtedy konwersja może być dużo wyższa, mniej wydamy na reklamę i jednocześnie zwiększymy dochody firmy.

Dodatkowe opcje remarketingu

Kampanie remarketingowe w Google Ads poza tym, że oferują dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę, umożliwiają również dotarcie do całkowicie nowych potencjalnych klientów. Wszystko dzięki temu, że można tworzyć nowe grupy odbiorców, wykorzystując dane, które zbierała witryna za pomocą kodu Google Ads. Oznacza to, że możemy trafić do użytkowników, którzy są bardzo podobni do stałych bywalców naszej witryny. Nie trudno pojąć, że to kolejna możliwość na zwiększenie konwersji i sprzedaży. 

Jak wygląda Google Adwords Remarketing?

Najczęściej reklama ma formę linków sponsorowanych. Tego typu linki są niczym innym jak reklamami tekstowymi z rozszerzeniem. Możemy zadecydować, czy reklama będzie wyświetlana wyłącznie osobom, które wyświetliły już stronę, czy może również użytkownikom, którzy wpisywali w wyszukiwarce słowa kluczowe, odpowiadające oferowanym przez nas usługom. Warto pamiętać, że na liście remarketingowej musi znaleźć się co najmniej 1000 użytkowników. Dlatego warto “zainstalować” kod Google Ads możliwie jak najszybciej, aby gromadzić dane i nie tracić potem czasu. Możemy również skorzystać z list marketingowych budowanych z pomocą Google Analytics. Reklama może być wyświetlana tym użytkownikom, którzy odwiedzili stronę maksymalnie 540 dni wstecz.

Lista remarketingowa budowana jest na podstawie plików cookies, a więc tzw. “ciasteczek”. Podczas gdy użytkownik odwiedza naszą witrynę (gdzie umieściliśmy kody Google Ads lub Google Analytics) zapisywane są właśnie pliki cookie, które informują nas o zachowaniu użytkownika na stronach w naszej domenie. Osobom, które na co dzień nie mają styczności z marketingiem w internecie może wydawać się to nieco skomplikowane. Jednak nie ma się czym martwić, ponieważ wszystko to dzieje się automatycznie.

Podsumowanie

Kampanie Remarketingowe w Google Adwords tworzą szereg nowych możliwości. Możemy bez problemu docierać do zainteresowanych naszą ofertą grup odbiorców. Jeśli chcemy, mamy możliwość wyświetlania reklamy użytkownikom podobnym do tych, którzy już znaleźli się na naszej stronie. Dzięki temu oszczędzamy nie tylko czas, ale również pieniądze. Kampania remarketingowa przeprowadzona przez specjalistów pozwoli zwiększyć konwersję kliknięć, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż na stronie firmy. 

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *