Czy reklama w Google Ads jest skuteczna?

Osoby przeprowadzające kampanię reklamową Google Ads często stwierdzają, że tego typu reklama okazała się niewypałem, a zainwestowane pieniądze zostały stracone. Jednak gdyby faktycznie reklama za pomocą Google Ads była kompletnie nieskuteczna, to nie miałaby tylu zwolenników. Czy reklama w Google Ads jest skuteczna? Jeśli tak, to gdzie leży problem? Przede wszystkim w braku wiedzy jak taką kampanię AdWords przeprowadzić, aby była skuteczna odniosła sukces.

Co wpływa na skuteczność reklamy Google Ads?

Na skuteczność kampanii Google Ads wpływa kilka czynników. Jeśli osoba przeprowadzająca kampanię na własną rękę niestarannie dobrała słowa kluczowe, nieodpowiednio zredagowała napisane teksty reklamowe i źle dobrała grupę odbiorców, to efekty będą mizerne. Przeprowadzanie kampanii Google AdWords bez konkretnej wiedzy na ten temat, jest bardzo ryzykownym posunięciem. Zaleca się, aby powierzyć to zadanie osobie, która jest specjalistą w tej dziedzinie. Nie dość, że zaoszczędzimy cenny czas, to jeszcze nie wyrzucimy pieniędzy w błoto. Przyjrzyjmy się kilku kluczowym czynnikom, które wpływają na skuteczność kampanii Google Ads.

Dobrze dobrane słowa kluczowe

Dobranie słów kluczowych to jeden z ważniejszych czynników wpływających na skuteczność kampanii Google Ads. Wyobraźmy sobie sytuację, w której ktoś prowadzi stronę z kosmetykami do stylizacji włosów i dobiera kompletnie niepasujące do tej usługi frazy. W efekcie tego na stronie lądują ludzie poszukujący nie kosmetyków, a fryzjera. Niestety ludzie nie zdają sobie z tego sprawy, a potem otrzymują opłakane skutki, gdzie reklama osiąga słabe wyniki, jest nieskuteczna, a stawki CPC są bardzo wysokie. Ponadto zainteresowanie potencjalnych odwiedzających jest praktycznie zerowe, co powoduje, że reklama okazuje się fiaskiem. Skuteczną kampanię Google AdWords osiągniemy, gdy będziemy regularnie sprawdzać raporty wyszukiwanych fraz zarówno w Google AdWords, jak i w Google Analytics. Pozwoli to na układanie wszystkiego w jak najlepszą całość.

Teksty reklamowe

Kampania AdWords nie odniesie sukcesu bez dobrze napisanych tekstów reklamowych. Teksty reklamowe Google AdWords powinny być dopasowane do fraz, które wyszukują internauci. Dzięki temu uzyskamy niski koszt CPC całej kampanii. Jednak jak tego dokonać? Konieczne jest uprzednie pogrupowanie fraz. Zwykle, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, przygotowuje się kilka tekstów reklamowych. Potem okresowo można sprawdzać, który tekst generuje najlepsze wyniki. To bardzo ważne i najlepiej stale próbować nowych rozwiązań, aby udoskonalać reklamę. Dzięki skutecznym tekstom reklamowym trafiamy do właściwych klientów i obniżamy koszt reklamy.

Znaczenie strony docelowej w kampanii Google Ads

Bardzo ważnym elementem jest strona docelowa. Pozyskanie użytkownika na stronę, która kompletnie nie odpowiada jego potrzebom, nie ma sensu. To również czynnik, który może odpowiadać za stratę pieniędzy. Jeśli strona docelowa nie zainteresuje internauty, to dosłownie po chwili ją opuści i nie wykona żadnej interakcji. Jednak nie tak jest nasz cel. Tutaj z pomocą przychodzi narzędzie Google Analytics. GA daje nam możliwość obserwowania współczynnika odrzuceń, średniego czasu trwania wizyty, a także liczby sesji. Opierając się na tych danych, można łatwo zorientować się, czy strona docelowa jest dobrze zrobiona i czy grupa potencjalnych odbiorców jest dobrze dobrana. Tutaj warto mieć na uwadze, że współczynnik odrzuceń informuje nas o tym, jak wielu internautów odwiedziło naszą stronę i nie wykonało żadnej interakcji, po czym ją opuściło. Średni czas trwania sesji również jest istotny – jednak tutaj wszystko zależy od tematyki danej strony. Niektóre witryny posiadają treść, którą użytkownik jest w stanie przejrzeć w bardzo krótkim czasie. Pamiętajmy, ze skuteczna reklama w Google Ads przyciągnie właściwych użytkowników ale to od naszej strony internetowej będzie zależeć czy zdecydują się oni na nasze usługi.

Podsumowanie

Cały mechanizm skutecznej reklamy w Google Ads powinien działać w ten sposób, że nasza strona docelowa oferuje użytkownikowi wiele więcej, niż wyświetlana reklama. Reklama jest tylko zachętą do odwiedzenia naszej witryny, a strona docelowa powinna być dla internauty ofertą rozszerzoną. Użytkownik po wejściu na naszą witrynę powinien poczuć się wyróżniony, ale też co najważniejsze – powinien trafić do miejsca, którego tematyka go interesuje. Dzięki temu unikniemy bardzo wysokiego współczynnika odrzuceń i zaledwie kilkusekundowych wizyt.

Czy reklama w Google Ads jest skuteczna? Jak najbardziej. Jednak nie będzie skuteczna bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi. Dobór słów kluczowych, teksty reklamowe i odpowiednia strona docelowa to zaledwie trzy podstawowe czynniki, odpowiadające za skuteczność reklamy. Zaleca się, aby przeprowadzenie takiej kampanii zlecić odpowiednio wykwalifikowanym specjalistom. Wtedy do naszych zadań będzie należało głównie dbanie o stronę docelową, a doświadczony pracownik wszystkim się zajmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *