Reklamy banerowe w Google Ads czyli jak działa reklama w sieci reklamowej Google?

0
2157
sieć reklamowa

Reklama bannerowa w sieci reklamowej Google Ads to rodzaj reklamy zawierającej elementy graficzne, takie jak obraz lub animacja. Po kliknięciu w baner, osoba przeglądająca serwisy internetowe jest przenoszona na stronę reklamodawcy. Sieć reklamowa (Google Display Network) w której wyświetlane są grafiki reklamowe, dociera do około 90% internautów na świecie i obejmuje ponad 2 miliony portali. W Polsce liczba takich witryn to ponad 40 tysięcy. Inna nazwa na ten rodzaj promocji to reklama displayowa. Osiąga ona w naszym kraju ponad 40 miliardów wyświetleń rocznie.

Dostępne formy reklam graficznych w Google

Google Ads udostępnia możliwość wyświetlenia reklamy tekstowej i graficznej, w tym także animowanej. Poszczególne rodzaje banerów różnią się od siebie formatami i ich skutecznością docierania do internautów. Możemy wybierać spośród reklam:

  • elastycznych – mają duży zasięg promocji, ponieważ występują w różnych formatach, dostosowując się do miejsca reklamowego dostępnego na stronie, mogą więc mieć formę tekstową, graficzną czy natywną (przypominającą treści zawarte na danej witrynie),
  • graficzne – stworzone w określonych ilościach, wymiarach i wielkościach plików, standardowe reklamy graficzne, które można wzbogacić o konkretnej długości animacje, mogą być przygotowywane od początku do końca przez grafików lub półautomatycznie tworzone przez system Google Ads,
  • dynamiczne – są dostępne w remarketingu i polegają na wyświetlaniu takich samych produktów lub usług, jakie internauta oglądał wcześniej na stronie reklamodawcy, tego typu reklamy pomagają odzyskać klientów, którzy zrezygnowali wcześniej z zakupów w naszym serwisie,
  • lightbox – czyli reklama interaktywna, która poprzez odpowiednie zaproszenie zachęca użytkownika, aby najechał kursorem na baner i wykonał jakąś czynność, następnie na ekranie pojawiają się kolejne treści promujące, są dostępne w reklamach aplikacji mobilnych,
  • reklamy aplikacji – to małe banery reklamowe wyświetlające się na różnych popularnych stronach www, które zachęcają do pobrania aplikacji reklamodawcy. 

Trafne kierowanie reklam banerowych w Google Ads

Schemat działania Google Ads jest prosty i opiera się na trzech metodach kierowania: kontekstowej, behawioralnej i miejsc docelowych.

Sposób behawioralny polega na tym, że system analizuje, jakie strony odwiedzają poszczególni internauci. Następnie łączy w grupy osoby przeglądające takie same witryny, a na koniec wyświetla daną reklamę wybranej grupie.

Kierowanie kontekstowe odbywa się natomiast na podstawie kategorii tematycznych lub słów kluczowych zawartych w treści strony. Do zalet takiej kampanii należy między innymi niski koszt dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, atrakcyjna forma reklamy przyciągająca wzrok potencjalnego klienta, różnorodność metod kierowania na stronę, możliwość wypromowania produktu lub zwiększenia znajomości marki, a także dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane oferowanymi usługami.

Kierowanie na miejsca docelowe pozwala reklamodawcy samodzielnie wybrać konkretne witryny, na których chce wyświetlać swoją grafikę reklamową.

Remarketing Google Ads

Google Ads wykorzystuje remarketing, który jest jedną z najskuteczniejszych kampanii reklamowych. Metoda ta polega na kierowaniu reklamy do osób, które odwiedziły już witrynę reklamodawcy, dzięki zapisanym przez przeglądarkę plikom cookie. W ten sposób sieć reklamowa może później wyświetlać oglądane produkty na innych stronach i przypominać internaucie o widzianych już artykułach. Dodatkowo do baneru reklamowego można dołączyć informacje o darmowej dostawie, kodzie rabatowym czy promocji, które dodatkowo zachęcą użytkownika do powrotu.

Opłaty za reklamy bannerowe

Reklamy displayowa Google może być rozliczana w systemie płatności za kliknięcie, czyli CPC lub płatności za tysiąc wyświetleń przez internautów CPM. W pierwszym przypadku koszt generuje dopiero kliknięcie na grafikę przez użytkownika i sprawdza się on najlepiej, gdy reklamodawca ma na celu przekierowanie na swoją stronę jak największej ilości osób. Druga metoda jest natomiast idealna, kiedy nie zależy nam na otwarciu strony przez potencjalnego klienta, ale na zwiększeniu popularności i społecznej wiedzy o firmie czy produkcie. Konkretna cena obu metod zależy od tego, jak potoczy się aukcja dotycząca wyświetlenia baneru na konkretnej stronie.

Reklama banerowa Google Ads to bardzo efektywna forma promowania produktu i usług. Oprócz wybrania odpowiedniego do potrzeb rodzaju grafiki, warto także skupić się na jej treści. Dobry baner powinien być prosty i zrozumiały, odpowiednio wzywać do działania, informować o ofercie i jej najważniejszych cechach. Ponadto reklama musi być ściśle związana z witryną do której przekierowuje, ponieważ duże niezgodności mogą szybko wywołać u potencjalnego klienta zagubienie, a w efekcie opuszczenie strony.

No votes yet.
Please wait...
Poprzedni artykułOd czego zacząć pozycjonowanie strony – optymalizacja techniczna strony
Następny artykułJak wybrać nazwę domeny? – 13 wskazówek od czego zacząć!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj